فرماندار شوش اعلام کرد: کشت پاييزه محدوديت کشت ندارد اما کشاورزان لازم است يک ماه دير‌تر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عبدالرضا سعيدي نيا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شوش اظهار داشت: ‌در کشت پاييزه هيچ محدوديت کشتي براي کشاورزان شهرستان وجود نخواهد داشت اما بر‌اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده توسط سازمان هوا‌شناسي، بارندگي امسال در اين شهرستان آذر ماه آغاز مي‌شود.

وي گفت: مقدار آبي که از سد سيمره اخيرا‌‌ رها سازي شده و حدود 300 تا 350 ميليون مترمکعب آب مازاد بر ذخيره دارد را مي‌توان در فصل جديد کشاورزي استفاده کرد و کشاورزان از اين آب مازاد‌‌ رها شده مي‌توانند براي کشت پاييزه خود بدون هيچ مشکلي استفاده کنند.

فرماندار شوش اظهار داشت: قرار است روزانه بين 60 تا 70 متر مکعب آب‌‌ رها شده به پشت سد کرخه برسد و در صورت تحقق اين امر، مشکلي براي کشت پاييزه با وجود بارندگي‌هاي اين فصل وجود نخواهد داشت.

سعيدي نيا به کشاورزان شهرستان شوش توصيه کرد: کشاورزان آغاز کشت خود را يک ماه به عقب موکول و در آذر ماه اقدام به کشت کنند تا مشکل کمبود آب برايشان پيش نيايد.

وي يادآور شد: براي رفع آب مورد نياز کشاورزي به جز آب‌‌ رها شده از پشت سد، از چاه‌هاي حفر شده در دوران خشکسالي نيز استفاده مي‌شود و بنا به درخواست متقاضيان تعداد حلقه‌هاي چاه معين مي‌شود.

 رودخانه کرخه 5 سال است که با بحران کم آبي روبه رو است. در تابستان 91 نيز ممنوعيت کشت براي کشاورزان حوزه اين رودخانه اعلام شد. استاندار خوزستان نيز پيش از اين گفته بود وضعيت حوزه کرخه به آبگيري سد سيمره در شهرستان دره شهر از توابع استان ايلام مرتبط است. در سال آبي 91، رودخانه کرخه با 86 درصد کاهش آورد روبه‌روست و تاکنون فقط 14 درصد آورد سال‌هاي نرمال تأمين شده است./س
برچسب ها: کشاورزان ، دیرتر ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.