یک کارشناس انرژی ضمن اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر، ظرفیت کنونی تولید برق از این منابع را نشانگر صرفه اقتصادی استفاده از این فناوری دانست.

امیر صداقت كارشناس انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت فناوری انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر باعث بالا رفتن کیفیت و کاهش قیمت تجهیزات این فناوری شده است. در حال حاضر حاشیه سود برای فعالان این صنعت در سطح دنیا افزایش مناسبی پیدا کرده و رشد بالایی را در این بخش شاهد هستیم.

وی افزود: افزایش سود برای فعالان این صنعت، حجم سرمایه بالایی را به سمت آن حرکت داده است؛ به طوری که مجموع سرمایه گذاری انجام شده در کشورهای مختلف در صنعت انرژی های تجدیدپذیر در سال 2010 میلادی به 211 میلیارد دلار رسیده است. نتیجه این میزان سرمایه گذاری را می توان در افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر مشاهده کرد.

صداقت با اشاره به گسترش چشمگیر این فناوری در سطح دنیا گفت: مجموع ظرفیت تولید برق از این منابع در پایان سال 2010 به 312 هزار مگاوات رسید و جالب است بدانیم این میزان معادل 5 برابر ظرفیت نیروگاههای کشور است. ظرفیت بالای تولید برق تجدیدپذیر نشان می دهد استفاده از این منابع انرژی از حالت آزمایشگاهی به حالت صنعتی تبدیل شده و در مقایسه با روش های متداول تولید برق دارای صرفه اقتصادی است./س
برچسب ها: ظرفیت ، تولید ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار