اگر در طول روز یا هفته چند بار از مایکروفر برای گرم کردن مواد غذایی مختلف استفاده می کنید باید بدانید قرار دادن برخی از مواد غذایی داخل مایکروفر می تواند برایتان دردسر ساز شود.

دکتر سبحان ابراهیمی ، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر در طول روز یا هفته چند بار از مایکروفر برای گرم کردن مواد غذایی مختلف استفاده می کنید باید بدانید قرار دادن برخی از مواد غذایی داخل مایکروفر می تواند برایتان درد ساز شود .

وی در ادامه مطلب خود افزود: پس بد نیست نگاهی به فهرست مواد غذایی ممنوع برای مایکروفر بی اندازید.

** تخم مرغ

ابراهیمی تصریح کرد: هرگز تخم مرغ خام را داخل مایکروفر نگذارید.

وی ادامه داد: پوست تخم مرغ در اثر حرارت بالا می ترکد و ممکن است محتویات آن موجب آسیب دیدن المنت های داخل دستگاه شود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: باید تخم مرغ را داخل یک کاسه یا بشقاب شیشه ای که از قبل کمی چرب شده بشکنید و با چنگال سوراخ هایی در زرده های آن ایجاد کنید.

راه دیگر هم این است که هم زدن زرده و سفیده تخم مرغ پیش از قرار دادن آن در مایکروفر است.

** ماهی و میگو

این متخصص تغذیه تصریح کرد: بافت گوشت ماهی و میگو از گوشت های بسیار نرم تر است.

وی در ادامه مطلب خود افزود: به همین دلیل اگر خام یا پخته آنها را داخل مایکروفر بگذارید گوشتشان از هم می پاشد و تمام دیواره های داخلی دستگاه را کثیف می کند.

ابراهیمی اظهار داشت: ماهی را پس از طعم دارکردن با پوست داخل یک ظرف گود یا ظرف پیتزا خوری بگذارید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را با خیال راحت داخل مایکروفر بگذارید.

** گوجه فرنگی

ابراهیمی تصریح کرد: گوجه فرنگی، اگر به صورت خام و سالم داخل مایکروفر قرار داده شود در اثر بالا رفتن بیش از اندازه درجه حرارت آن داخل آن می ترکد و مشکل ساز می شود.

وی در ادامه مطلب خود افزود: چند برش عمیق دور تا دور گوجه فرنگی خام ایجاد کنید و سپس آن را داخل مایکروفر بگذارید.

** غذاهای آبکی و سس های گوشتی

این متخصص تغذیه تصریح کرد: حجم بالای آب این مواد غذایی و ترکیدن اجزای ریز موجود در آنها مانند لوبیا، لیمو، نخود فرنگی می تواند باعث آلوده شدن فضای داخلی مایکروفر یا حتی آسیب دیدن لوازم داخلی دستگاه شود.

وی خاطر نشان کرد: باید غذاهای آبکی و سس های گوشتی را داخل ظرف پلاستیکی گود یا کاسه بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید تا از پاشیدن آب آن داخل مایکروفر پیشگیری کنید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار