روز جهانی کودک بهانه ای است برای ورود به دنیای قشنگ کود کان..

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ برای ورود به دنیای کودکان باید اطلاعات خود را افزایش دهیم و اموختن زبان کودکانه نیز قدم بعدی است.باید به تغذیه کودکان ,اموزش و تربیت کودکان توجه کنیم.

همچنین کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی,محبت و تفاهم بزرگ شود.ابن سینا دانشمند مشهورایرانی نظریه هایی راجع به تعلیم وتربیت داده است از جمله:

هدف از اموزش کودک به عقیده ابن سینا: ایمان ، اخلاق نیکو ،تندرستی ، سواد ، هنر و پیشه.

برای رسیدن به اهداف فوق توصیه های زیررا مطرح کرده است:

1-نهادن نام نیکو بر فرزند.

2-انتخاب دایه ای که از لحاظ جسمی و روحی متعادل باشد.

3-دور نگه داشتن فرزند از دوستان ناباب,عادت ها و کارهای زشت.

4-محروم نکردن دائمی کودک از آنچه مورد تمایل اوست.

5-تحمیل نکردن چیزهایی که کودک از آنها تنفردارد.

6-فرستادن کودک به مدرسه در سن 6سالگی.

7-معاشرت کودک با اطفال خانواده های نجیب .

8-ایجاد رقابت سالم بین فرزندان دیگر.

تشویق و تنبیه کودک باید به جا باشد. تشویق درجاتی دارد: ,چون نگاه محبت آمیز,شنیدن سخنان کودک,تحسین کودک,در آغوش گرفتن کودک,هدیه دادن.

تنبیه شامل :تذکر دادن,توضیح خواستن,نگاه معنا دار کردن, کم اعتنایی,بی اعتنایی ,محروم کردن,قهر کردن ودر نهایت در حد خفیف و خیلی کم کتک زدن است.

نکته مهم تربیتی که والدین و معلمان باید سعی کنند زمینه دوست یابی را برای فرزندان چنان فراهم کنند که در انتخاب دوست کسی را بر گزیند که الگوی رفتاری و اخلاقی خوبی برای او باشد.

و اما ابن سینا برای معلم کودک می گوید: معلم باید از بین بهترین اشخاص انتخاب شود، چرا که معلم باید کودک را بشناسدو راه های تامین نیازهای عاطفی ،اجتماعی و عقلی او را بفهمدو به تفاوت های فردی کودک توجه کند.

روز جهانی کودک را به تمام کودکان سرزمینم ایران, تبریک می گوییم و دنیای بدون جنگ را برای تمام کود کان جهان آرزو می کنم تا در آرامش و خوشبختی زندگی کنند./س

برچسب ها: کودک ، گل ، باغ ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.