هفتمين دوره جشنواره سراسري عكس رشد با حضور مسئولان آموزشی كشور وعلاقه مندان هنر عكاسي در صبا گشايش يافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، جشنواره سراسري عكس رشد درحالي هفتمين دوره خود را در صبا آغاز كرد كه به گفته مسئولان خود در اين دوره با استقبال و  مشاركتی بيش از حد انتظار و بالاتر از همه دوره هاي پيش روبرو شده است.
در مراسم گشايش اين جشنواره ابتدا "محمد ناصري" مدير كل دفتر كمك آموزشي خاطر نشان كرد : ثبت زيبايي در قاب دوربين كه هدف اين جشنواره هم هست، در ادامه زيبايي هاي جاري در فلسفه هستي است .
وي با بيان ويژگي‌هاي اين دوره جشنواره از جمله "سوژه هاي بکر ،زاويه هاي ديد خلاق" و در عين حال درونمایه های تجسمي و تنوع مكانها هم به لحاظ اقليمي و هم به لحاظ مردم شناسي وبوم نگاري؛  یادآور شد: جشنواره عكس رشد گسترده ترين ميداني است كه مي توان با آن استعداد هاي خلاق را شناسایی كرد و رسانه و هنرعكاسي را با اهداف آموزشی و فرهنگي پيوند زد.
وي گفت: چشم انداز آينده اين جشنواره را در مسير ارتقاء كيفي و محتوايي‌اش با استقبال وسيع مخاطبانی كه همان قشر آموزشي كشور هستند بسيار روشن مي بينيم وبراي آينده آن هم در بعد اطلاع رساني اين جشنواره وآگاه سازي مخاطبان بالقوه اين حركت و هم در انتقال و ارائه اين آثار در تمامي شهرها و استانهاي ايران برنامه هايي داريم .
در ادامه "قره گوزلو" مدير اجرايي جشنواره رشد با بيان اينكه استقبال از هفتمين دوره با 1073 شركت كننده  وعرضه 971 عكس تاکنون بي سابقه بوده؛ اظهار داشت: هدف عمده ما در اين جشنواره فراگير شدن رويكرد به عكاسي به مثابة هنري خلاق وظرفيت هاي رسانه اي آن با محور تعليم وتربيت وثبت جلوه ها ولحظه هايي از پيوند دانش آموز ومعلم با فرهنگ،اقليم، زندگي واجتماع بوده است  و با ارتقاء جايگاه اين جشنواره وجا افتادن آن در سراسر كشور دورنمايي از موفقيت اين حركت را شاهديم .
وی افزود: درکنار سه گرايش جشنواره،  یک بخش ویژه هم با عنوان "زنگ هنر" داریم كه با مشاركت و پشتيباني موسسه صبا به جشنواره اضافه شده است.
در همين خصوص مدير عامل مؤسسه فرهنگي هنر ي "صبا" نيز هدف از قراردادن اين گرايش ويژه را تاکید  دوباره بر ضرورت واهميت "زنگ هنر " درمدارس ومراكزآموزشی عنوان كرد؛ و افزود: تا كنون آنگونه كه بايد زننگ هنر  جدي گرفته نشده است.
ناصري ويژگي بارز جشنواره عكس رشد را برخلاف ديگر جشنوارها كه همواره سايه اي از غم ، افسردگي و انتقاد و انتزاع زدگي و رويكرد بر اساس فرم را انعكاس مي دهد، شاد بودن آن دانست و گفت: عكس رشد شاد است هم به لحاظ زيبايي شناسي و هم به لحاظ مفهوم ،چرا كه مخاطب وتوليد كننده اش اين شاد بودن و نگاه شاد ورنگارنگ به زندگي را كه هنوز در زير لايه هاي پيچيده تناقضها و معضلات دروني و بیرونی انسان شهری مكدر نشده و تازه و با روح طبيعت يگانه است با خود حمل مي كند و اين همجواري اش با كودك ودانش آموز است كه به آن شادي ورنگيني می بخشد.
گفتني است؛ هفتمين دوره جشنواره سراسري عكس رشد با همكاري دفتر تكنولوژي آموزشی، مجله رشد و مؤسسه فرهنگي هنري صبا از 11مهر تا پايان مهرماه در نگارخانه آينه اين مجموعه پذيراي عموم بازديد كنندگان است.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه كنند. این نمایشگاه تا پايان مهرماه ، همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت 10 لغایت 19، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود./ص
برچسب ها: جشنواره ، عکس ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار