رئيس جمهور لبنان تاکيد کرد نگراني درباره لبنان وجود ندارد و آينده بسيار بهتر از گذشته خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه المستقبل ؛ ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان از بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين تاکيد کرد نگراني درباره لبنان وجود ندارد. نظام دمکراتيک ما از بهترين نظام ها در جهان است و به برکت آنچه که صورت مي گيرد به همه نشان مي دهد که آن الگويي براي جهان جديد است.

ميشل سليمان اين سخنان را در مراسمي با حضور هشام حمدان سفير لبنان در آرژانتين و شمار زيادي از لبناني هاي مقيم اين کشور بيان کرد.

وي گفت لبنان براي دموکراسي ، آزادي و ارزش ها بهاي زيادي پرداخته است. لبنان از سال دو هزار و هشت و بعد از ناآرامي هايي که رخ داد و شکست اسرائيل و خروج آن و خروج ارتش سوريه، به تدريج همه امکانات خود را به کار مي گيرد تا به کشور پيشرفته اي تبديل شود که در آن مردم به حقوق خود دست پيدا کنند و همچنين به کشور آزادي و قانون تبديل شود.

ميشل سليمان تاکيد کرد درباره لبناني که اسرائيل و تروريسم را شکست داده است، نگراني وجود ندارد و آينده آن بسيار بهتر از گذشته آن است. در واقع، لبنان از سال دو هزار و هشت تا به امروز اقدامات بسياري از جمله بازگرداندن نقش و حضور خود در جامعه بين المللي انجام داده است.

ميشل سليمان اوضاع اقتصادي لبنان را خوب توصيف کرد و گفت اوضاع اقتصادي لبنان در سالهاي گذشته شاهد رشد بيش از هشت درصد بوده است اما به علت حوادثي که در کشورهاي عربي رخ داد ، کاهش يافته اما قابل رشد با سرعت زياد است.

رئيس جمهور لبنان گفت لبنان که قانون اساسي آن به سال هزار و نهصد و بيست و شش بازمي گردد، قديمي ترين دموکراسي در شرق به شمار مي رود و دموکراسي آن دموکراسي نوين و معاصري توصيف شده است که براي جهان آينده مناسب است به طوري که در اين کشور هجده طايفه زندگي مي کنند که براساس توافق در قدرت مشارکت دارند.

وي افزود با توجه به روي دادن برخي تحولات، به نظر مي رسد نظام هايي که در حال تبديل شدن به دموکراسي هستند، به در پيش گرفتن الگوي لبناني از نظر مشارکت دادن همه مولفه هاي اين جوامع در اداره امور ، نياز مبرم دارند.
برچسب ها: سلیمان ، لبنان ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار