به مناسبت هفته نیروی انتظامی ، ساختمان پلیس راهور منطقه 13 ، با حضور مهندس مداحی شهردار منطقه 13 ، سردار تشکری ، معاونت ناجا ، سردار ساجدی نیا ، فرماندهی ناحیه انتظامی تهران بزرگ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، این ساختمان که در اتوبان دوران بالاتر از جایگاه سوخت گاز و بنزین واقع شده به مساحت هزار متر مربع در پنج طبقه آماده سازی شده است که با افتتاح آن خدماتی  را  به شهروندان ارائه می دهد.  
گفتنی است ، کنترل تخلفات ، رسیدگی به تصادفات و اجرای طرح های انتظام بخشی و راهنما و رانندگی از جمله فعالیت های پلیس راهور است که  افتتاح و بازگشائی آن به جهت  ساماندهی ترافیکی و حضور سریع و آسان پلیس در صحنه های تصادف اهمیت دارد.  
ساختمان پلیس راهور منطقه 13 پیش از این در محله شورا واقع شده بود که با تدبیر شهردار منطقه 13  به مکان جدیدی انتقال یافت.
راستای سیاست های شهرداری تهران در مسجد محوری و به منظور نظارت بر روند اجرائی طرح های عمرانی مساجد ، مهندس ابراهیم مداحی ، شهردار منطقه 13 به همراه حجت الاسلام و المسلمین بصیری ، مسئول امور مساجد شرق تهران  از روند اجرائی احداث مساجد و پیشرفت  گلدسته ها بازدید کرد.
بازدید شهردار منطقه 13 و مسئول امور مساجد شرق تهران از طرح های عمرانی مساجد   
بازدید شهردار منطقه 13 و همراهانش از روند پیشرفت گلدسته های مسجد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد  که  در ادامه تمهیداتی برای تکمیل و بهبود روند اجرایی پروژه ارائه شد.  
سپس مهندس مداحی با حضور در در خیابان دماوند در نزدیکی  مسجد امام جعفر صادق (ع) از طرح در دست اجرای شهرداری در خصوص ساخت دو دستگاه آسانسور در پل عابر پیاده  که جهت رفاه حال نمازگزاران در خیابان دماوند در حال احداث است بازدید و از اجرای این پروژه ابراز رضایت کرد. همچنین در ادامه از نزدیک در جریان احداث  ساختمان مجاور این مسجد قرار گرفتند که دستوراتی در این زمینه صادر شد.  
مسجد جعفریه  از جمله مساجد در حال احداث در منطقه 13 می باشد که  شهردار منطقه 13 و هیئت همراهش  از روند اجراو طبقات مختلف آن بازدید کرد.
سپس شهردار منطقه و همراهانش در مسجد حسنی واقع در فلکه لوزی حضور یافته و از روند اجرائی تعمیرات و بازسازی آن دیدار و مساعدت برای کمک به این مسجد در دستور کار قرار گرفت.  
مهندس ابراهیم مداحی ضمن بازدید از روند اجرایی گنبد مسجد صاحب الزمان (عج) در مسیل جاجرود  دستور  احداث دو گلدسته در مسجد را داد .
در آخرین مرحله نیز از گلدسته ها مسجد لیله القدر بازدید و بر تسرع در اجرای آن تاکید شد.  
همچنین در جریان بازدید از پروژه های مساجد ، مقرر شد طی بازدیدی از مسجد علی اکبر (ع) در بزرگراه امام علی (ع)  ، جایگاه مسجد در این اتوبان مشخص و معین شد.  
اقدامات ترافیکی معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه 13 در پیاده راه فرهنگی 17 شهریور  
با توجه به  اجرای طرح  پیاده راه فرهنگی 17 شهریور و بازگشائی کوچه های بن بست ، مسیر های جایگزین برا ی تردد وسایل نقلیه مشخص و معرفی  شد.
سیروس میلانی ، معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 13 گفت: با توجه به انسداد خیابان ها منتهی به پیاده راه فرهنگی و بازگشائی کوچه های بن بست در مسیر طرح ، خیابان صفا ، تقاطع خیابان17 شهریور مسدود و مسیر جایگزین جهت دسترسی به میدان امام حسین از خیابان اقبال لاهوری و همچنین  تردد به میدان شهدا از خیابان منتظری تعیین و معرفی می شود.  
وی همچنین افزود : خیابان 17شهریور تقاطع خشکبارچی مسدود  و مسیر های جایگزین جهت دسترسی به خیابان دماوند ، خیابان 17 شهریور و میدان شهدا با نصب بنر معرفی و  اطلاع رسانی لازم صورت پذیرفت.
معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 13 تصریح کرد : این  معاونت با همکاری پلیس راهور منطقه جهت دسترسی شهروندان از خیابان پیروزی به خیابان 17 شهریور و میدان شهدا ، خیابان محوی را از شمال به جنوب و خیابان خشکبارچی را از غرب به شرق  یکطرفه کرد که در این زمینه  اطلاع رسانی لازم صورت پذیرفت.
وی خاطر نشان کرد : طبق هماهنگی های صورت گرفته جهت دسترسی سریع شهروندان به خیابان مجاهدین اسلام ، 17 شهریور و خیابان شکوفه ، خیابان پیروزی حد فاصل میدان شهدا تا افروز به وسیله نیوجرسی دوطرفه و علائم ترافیکی جهت جلوگیری از برخورد خودرو ها نصب و جهت ایمن سازی رفاه حال شهروندان ، نرسیده به اداره برق جان پناه عابر پیاده در حال نصب شد..
برگزاری جشنواره شکوفا با مشارکت شهروندان در سرای محله سرخه حصار
به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 ، مسابقات کانون های هفت گانه جشنواره شکوفا با مشارکت شهروندان منطقه13 در  سرای محله سرخه حصار برگزار شد
این جشنواره که با هدف كشف استعداد و شكوفايي خلاقيت‌هاي شهروندان در عرصه فناوري اطلاعات برگزار شد ، جمع کثیری از  شهروندان مشارکت داشتند.
کانون هاي هفت گانه در این محله  فعال شده و در این محله غرفه هايي با مضامين نمايش دستاوردها ، و مسابقه برپا شد که با اطلاع رسانی های صورت گرفته  در سطح محله و اکران بنر برای  عضوگيري، اقشار مختلف شهروندان در اين جشنواره شرکت کرد ند.  
مسئول برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در این جشنواره  بر اهمیت استفاده از ساختارهاي نوين و سازه هاي جديد برای ارتقا و رشد محلات تاکید کرد و گفت : اميدواريم به پشتوانه توسعه زير ساختهاي مادي و معنوي و جلب مشارکتهاي شهروندان در عضويت در کانون‌هاي 7گانه زمينه براي شکوفا شدن حس مطلوب و افزايش کيفيت زندگي فراهم شود.
در این جشنواره شهروندان محله سرخه حصار در كانون های 7 گانه روباتیک، بازی یارانه های، توسعه مهارت های رایانه ای، برنامه نویسی موبایل، وبلاگ نویسی، رسانه های دیجیتال و طراحان گرافیکی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
گفتنی است در این جشنواره مسئول برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و مدیر سرای محله سرخه حصار حضور داشتند . /ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار