رییس شورای داوری آسیا گفت: تغییرات بوجود آمده در داوري کاراته برای آن است که اين رشته برای مردم عادی هم خوب و قابل فهم شود تا با این روش بتوانیم این رشته را هم وارد المپیک کنیم.

 پاتریک لیم  در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: به جرات مي‌گويم کاراته ایران جزوء تیم های برتر آسیا است و این تیم همیشه در رقابتهای جهانی موفق به کسب یک یا دو مدال شده که این نشان دهنده قدرت کاراته ایران است.

رییس شورای داوری آسیا با اشاره به اینکه در ایران همه چیز برایش جالب و جذاب بوده است، گفت: داوران شما در کلاس سوالات زیادی از من می‌پرسیدند و من هم سعی کردم کامل به آنها جواب دهم و امیدوارم توانسته باشم چیزی به داوران شما آموزش بدهم.

وی در مورد سطح داوران ایرانی ادامه داد: اگر به صورت کلی بگویم همه داوران بین المللی شما خوب هستند و داوران ملی شما سطح بالایی ندارند.

لیم گفت: تغییرات بوجود آمده در داوري کاراته برای آن است که اين رشته برای مردم عادی هم خوب و قابل فهم شود تا با این روش بتوانیم این رشته را هم وارد المپیک کنیم.

رییس شورای داوری آسیا در خصوص پوشیدن هوگوهای محافظ  گفت: پوشیدن این محافظ ها برای محافظت از ورزشکاران است و ما می‌خواهیم که به همه نشان دهیم کاراته خطر ندارد البته شاید کمی این موضوعی که شما گفتید درست باشد.

لیم در مورد اینکه چرا در کاراته امروز جهان دیده می‌شود که اجرای تکنیک کمتر شده و بیشتر به نتیجه فکر می‌شود گفت: این مساله ارتباطی به داوری ندارد بلکه مربیان و ورزشکاران هستند که به رشد این رشته کمک می‌کنند. اکنون در آسیا خیلی از کشورها به صورت سنتی کار می کنند./آق

برچسب ها: کاراته ، لیم ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار