پاتريك ليم، رييس كميته داوران فدراسيون آسيايي كاراته به منظور برپايي استاژ داوري و آموزش آخرين تغييرات صورت گرفته در قوانين داوري كوميته و كاتا سه شنبه وارد تهران مي شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ پاتريك ليم، رييس مالزيايي كميته داوران فدراسيون آسيايي كاراته به منظور برپايي استاژ داوري و آموزش آخرين تغييرات صورت گرفته در قوانين داوري كوميته و كاتا سه شنبه وارد تهران مي شود و كلاسهاي خود را از چهارشنبه( 12 مهرماه جاري) به مدت سه روز برپا مي كند.

ليم در اين كلاس ها، موضوعات مختلف از جمله آشنايي با آخرين مجموعه قوانين تئوري كاتا و كوميته، تمرين عملي داوري كاتا، و آموزش فني قوانين داوري براي مربيان و قهرمانان كاتا را براي آقايان و بانوان مطرح خواهد كرد. اين در حالي است كه پيش از اين در سال هاي 1378 و 1388 بترتيب كلمنتسو( رييس وقت كميته داوران فدراسيون آسيايي) و ليم چنين كلاسي را در ايران برگزار كرده اند.

رييس كميته داوران فدراسيون كاراته در اين باره به سايت فدراسيون گفت: در خلال برگزاري كلاسهاي ليم، كميته داوران فدراسيون كاراته نيز آزمونهاي داوري RC تا درجه ممتاز را برگزار خواهد كرد.

جواد سليمي افزود: اين كلاسها به منظور اطلاع داوران كشورمان از آخرين تغييرات وضع شده در قوانين و يكسان سازي رويه قضاوت در تمامي رقابتها برگزار مي شود.

وي در مورد ابهامات موجود در بين برخي دوستان كه فكر مي كنند قرار است ليم در مدت حضور خود در ايران به مربيان و قهرمانان " كاتا " آموزش بدهد، گفت: همانطور كه گفتم رييس كميته داروان فدراسيون آسيايي و عضو شوراي داوران فدراسيون جهاني قرار است به مربيان و قهرمانان كاتا نكاتي را كه مورد توجه داوران در مسابقات است آموزش دهد نه اينكه نحوه اجراي فني كاتا را به آنها بياموزد. قطعاً وقتي مربيان و قهرمانان كاتاي ما بدانند كه داوران در مسابقات گوناگون بين المللي، آسيايي و جهاني با در نظر گرفتن چه مواردي امتياز مي دهند مي توانند عملكرد بهتري داشته و بالطبع امتياز بالاتري هم كسب كنند.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته در ادامه به نخستین نشست روسای کمیته داوران هیاتهای سراسر کشور در تهران اشاره و نتایج حاصل از این نشست را امیدوار کننده عنوان کرد.

به گفته سليمي در این نشست که پنجشنبه گذشته در تهران برگزار شد حاضرین در مورد مشکلات داوری استانها و بررسی راه کارها براي رفع موانع بمنظور رشد و توسعه داوری در کشور بحث و تبادل نظر کردند كه مسائلی همچون استعدادیابی و کشف داوران جوان در استانها، برگزاری آزمون آمادگی جسمانی برای داوران، تدوین اشل مالی داوران، تاسیس صندوق حمایتی داوران و ... از جمله موضوعات مطرح شده بود.

وي افزود: در اين نشست مقرر شد درجه روز داورانی که به هر دلیل یک سال در هیچ مسابقه ای قضاوت نداشته اند باطل شود و این داوران برای بدست آوردن درجه باطل شده بايد در نخستین آزمون داوری سال پیش رو شرکت كنند. همينطور قرار شد برای برگزاری بهتر رقابتهای انتخابی استانها حتماً یک ناظر از شورای داوران در مسابقات حضور داشته باشد تا بر عملکرد داوران نظارت كند.

سلیمی که به تازگی ریاست کمیته داوران فدراسیون را عهده دار شده است در ادامه گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: لازم می دانم با استفاده از این فرصت از کلیه مسئولین و روسای پیشین کمیته داوران فدراسیون که هر یک به نوبه خود زحمت کشیده و در راستای رشد و تعالی داوری کاراته ایران گام برداشتند تشکر و قدردانی کنم، ضمن اينكه از مشارکت بزرگان داوری کشور در رقابتهای روز جمعه لیگ خيلي خوشحالم، چراكه معتقدم حضور اساتیدي چون مردانی، کمانگیر و رستم مهربان در سالن برگزاری مسابقات و مشارکت در امر قضاوت لیگ گرمای خاصی به این رقابتها بخشید و امیدوارم انشاء ا... در ادامه نیز با حضور این بزرگواران و سایر اساتید ارزشمند داوری کاراته کشور، همه در کنار هم و یکدل براي بزرگي کاراته کشور گام بر داریم./آق
برچسب ها: کاراته ، سلیمی ، داوری ، لیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار