رئيس بخش طب اسلامي ارمنستان از انجام ۱۰ ميليون حجامت به صورت سالانه در ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسين خداشناس در همایش طب رضوی در مشهد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در ايران حدود ۵ هزار پزشک و ۵ هزار نيرو درحوزه طب سنتي فعاليت ميکنند اما با توجه به استقبال عموم مردم از اين شيوههاي درماني بايد اذعان کرد که براي پاسخگويي به نيازهاي آنان با کمبود نيرو و امکانات مواجهايم.

خداشناس با اشاره به اين که بايد روشهاي درماني اسلامي ترويج شود گفت: آموزشوپرورش، سازمانهاي فرهنگي هنري و آستان قدس رضوي بايد براي ترويج «رساله ذهبيه» امامرضا(ع) سرمايهگذاري کنند.

وی افزود: آستان قدس رضوي ميتواند اين کتاب را به عنوان هديه، به زائران امام رضا(ع) تقديم کند تا علاوه بر آثار مثبت سلامتي که با عمل به توصيههاي اين کتاب محقق ميشود، اعتقاد قلبي مردم به علم امام رضا(ع) در حوزه طب نيز افزايش يابد.

اين محقق و پژوهشگر طب اسلامي به وضعيت نامناسب سلامتي در ايران و جهان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهاي جهاني ۳۰ درصد جمعيت جهان نشانههاي اوليه بيماريهاي قلبي و عروقي را دارند و بر اين اساس در کشور ما ۲۵ ميليون نفر در معرض ابتلا به اين بيماريها هستند.

در این همایش همچنین دکتر اسماعيلي با اشاره به آيات و روايات متعددي که در حوزه طب وجود دارد و ميتوان با گردآوري آنها مکتبي طبي ايجاد کرد ادامه داد: علم به معناي واقعي آن جز در آيات و روايات اهل بيت(ع) در جايي ديگر يافت نميشود. ما به اين موضوع اعتقاد کامل پيدا کردهايم، اما متأسفانه نه دانشگاه و نه حوزه اين حقيقت را باور نميکنند.

دکتر اسماعيلي با بيان اين که بسياري از بيماريها به درمان نياز ندارد افزود: بنا به فرمايش امامرضا(ع) همه علم طب در آيه «کلواواشربوا و لاتسرفوا...» خلاصه شده است ولي ما به آن عمل نميکنيم.

داروهايي که دارونماست

حجتالاسلام و المسلمين ضيايي نيز در اين همايش با بيان اين که طب اسلامي و طب سنتي، مکمل يا وارداتي نيست اظهار داشت: طب اسلامي خداوند را طبيب ميداند و ميتوان با مراجعه به آيات و روايات، به اصول آن دست يافت.اين استاد طب اسلامي تصريح کرد: در کشورهايي که توليدکننده و صادرکننده داروهاي شيميايي هستند، نسبت مصرف داروهاي گياهي به شيميايي ۸۰ به ۲۰ است در حالي که در کشور ما ۸۰ درصد داروهاي مصرفي بيماران، شيميايي است. ف.ب/

باغبان

دومين همايش طب رضوي در حالي برگزار شد که استادان حوزه طب اسلامي با انتقاد از وزارت بهداشت و مسئولان حوزه سلامت، بيتوجهي به «رساله ذهبيه» امامرضا(ع) و منابع طب اسلامي را عامل افزايش بيماريها و بالارفتن سرانه مصرف داروهاي شيميايي عنوان کردند.در اين همايش دکتر سيدسعيداسماعيلي محقق و پژوهشگر طب اسلامي با بيان اين که متأسفانه نظام بهداشتي کشور نسبت به رسيدگي و مراقبت از سلامت هموطنان غفلت کرده است، افزود: همه توجه وزارت بهداشت به حوزه درمان معطوف شده است. در صورتي که ميتوانيم رسيدگي و مراقبتهاي بهداشتي را به عنوان يک اصل، در خط مشي وزارت بهداشت تعريف کنيم.

کمکاري در حوزه اطلاعرساني

دکتر اسماعيلي با انتقاد از کمکاري وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشکي براي ترويج طب اسلامي اظهار داشت: انتشار و توزيع منبعي مانند «رساله ذهبيه» امامرضا(ع) کار چندان دشواري نيست، مسئولان ميتوانند با سرمايهگذاري در اين حوزه، از ميزان ابتلاي مردم به بيماريهاي گوناگون بکاهند. وي گفت: متأسفانه برخي به اشتباه ميگويند شأن امام تنها هدايت است نه طبابت، اما موضوع اين است که ما در وادي سلامت سرگشتهايم و به هدايت ائمه(ع) نياز داريم.

۲۵ميليون ايراني در معرض ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي

اين محقق و پژوهشگر طب اسلامي به وضعيت نامناسب سلامتي در ايران و جهان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهاي جهاني ۳۰ درصد جمعيت جهان نشانههاي اوليه بيماريهاي قلبي و عروقي را دارند و بر اين اساس در کشور ما ۲۵ ميليون نفر در معرض ابتلا به اين بيماريها هستند.دکتر اسماعيلي با اشاره به آيات و روايات متعددي که در حوزه طب وجود دارد و ميتوان با گردآوري آنها مکتبي طبي ايجاد کرد ادامه داد: علم به معناي واقعي آن جز در آيات و روايات اهل بيت(ع) در جايي ديگر يافت نميشود. ما به اين موضوع اعتقاد کامل پيدا کردهايم، اما متأسفانه نه دانشگاه و نه حوزه اين حقيقت را باور نميکنند.دکتر اسماعيلي با بيان اين که بسياري از بيماريها به درمان نياز ندارد افزود: بنا به فرمايش امامرضا(ع) همه علم طب در آيه «کلواواشربوا و لاتسرفوا...» خلاصه شده است ولي ما به آن عمل نميکنيم.

داروهايي که دارونماست

حجتالاسلام و المسلمين ضيايي نيز در اين همايش با بيان اين که طب اسلامي و طب سنتي، مکمل يا وارداتي نيست اظهار داشت: طب اسلامي خداوند را طبيب ميداند و ميتوان با مراجعه به آيات و روايات، به اصول آن دست يافت.اين استاد طب اسلامي تصريح کرد: در کشورهايي که توليدکننده و صادرکننده داروهاي شيميايي هستند، نسبت مصرف داروهاي گياهي به شيميايي ۸۰ به ۲۰ است در حالي که در کشور ما ۸۰ درصد داروهاي مصرفي بيماران، شيميايي است.

سازمانهاي فرهنگي و هنري براي ترويج رساله ذهبيه سرمايهگذاري کنند

رئيس بخش طب اسلامي ارمنستان نيز در اين همايش با اشاره به اين که بايد روشهاي درماني اسلامي ترويج شود گفت: آموزشوپرورش، سازمانهاي فرهنگي هنري و آستان قدس رضوي بايد براي ترويج «رساله ذهبيه» امامرضا(ع) سرمايهگذاري کنند. «حسينخداشناس» افزود: آستان قدس رضوي ميتواند اين کتاب را به عنوان هديه، به زائران امام رضا(ع) تقديم کند تا علاوه بر آثار مثبت سلامتي که با عمل به توصيههاي اين کتاب محقق ميشود، اعتقاد قلبي مردم به علم امام رضا(ع) در حوزه طب نيز افزايش يابد./س 

برچسب ها: طب ، رضوی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.