معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: تامین منابع مالی یکی از دغدغه‌های شهرداری‌ها محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدمهدی برادران در همایش شهر ثروتمند که در هتل پارس برگزار شد، گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های عمده شهرداری‌ها از دهه گذشته تاکنون تامین منابع مالی بوده است.

وی افزود: تامین منابع مالی در شهرداری‌ها در شرایطی که از سال 62 این نهاد به خودکفایی مالی رسیدند در حال حاضر با مشکل مواجه است.

برادران خاطرنشان کرد: نوسانات اقتصادی و مالی به وجود آمده نیز این دغدغه را برای شهرداری‌ها پررنگ‌تر کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: دغدغه ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، سرعت‌بخشی به رشد اقتصادی شهر، رقابت با سایر شهرها و کشورها در سطح جهانی و همچنین رویکرد عدالت اجتماعی برای افراد محروم جامعه رسالت شهرداری‌ها را در عرصه مالی و مدیریت سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید منابع مالی بیشتری داشته باشند، بیان کرد: در حال حاضر شهرداری دارای حق و حقوقاتی است که از جمله آن می‌توان به فروش تراکم اشاره کرد.

برادران ادامه داد: در حال حاضر شهرداری این حق خود و دیگر مردم (فروش تراکم) را که می‌تواند به یک منبع مالی تبدیل شود پایین‌تر از قیمت واقعی اخذ می‌کند که در این راستا مدیریت شهری با معذوریت و محدودیت‌های قانونی و نگرشی مواجه است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش اقتصاد شهری در ایران گفت: در سال گذشته در شهر مشهد این همایش برای نخستین‌بار برگزار شد که طی آن نگاه جدیدی را برای شهرداری‌ها به ارمغان آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد بیان کرد: با برگزاری این همایش، این تفکر که شهرداری‌ها می‌توانند منابع ملی خودشان را با نگاه افزایش اقتصاد شهری جبران کنند و در راستای آن به یک شهر ثروتمند تبدیل شوند، بسترسازی شد./س

برچسب ها: مالی ، دغدغه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.