مديرعامل صندوق جهاني توسعه شهرها و دبيركل انجمن كلان‌شهرهاي جهان(متروپليس) گفت: مشهد يك نمونه خوب از توسعه محلي و تعهد بين‌المللي است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آلن‌سو درمراسم افتتاحيه دفتر آسيايي صندوق جهاني توسعه شهرها که در برج آلتون مشهد برگزار شد، اظهار كرد: در حال‌حاضر مشكل اساسي شهرها برچگونه ادامه پيدا كردن روند توسعه است، زيرا در شرايط جهاني پيچيده‌اي قرار داريم و توسعه شهرها با وجود بحران اقتصادي فعلي مشكل بوده و ايران هم از اين قضيه مستثني نيست.

وي عنوان كرد: در شرايطي كه مشكلات مالي و اقتصادي زيادي در جهان وجود دارد هدف ما در صندوق جهاني توسعه شهرها كمك به يكديگر است و اينكه يك خانواده تشكيل داده و با هم موفق شويم چراکه هيچ شهري نمي‌تواند به تنهايي توسعه را پيش ببرد و هر شهر نيازمند همكاري ديگر شهرهاست.

آلن سو ادامه داد: اين همكاري بايد همه جانبه و در سطح ملي و بين‌المللي باشد و ما امروز در چارچوب انجمن متروپليس پذيراي 139 شهر دنيا بوده و از اين طريق توسعه شهرها را دنبال مي‌كنيم.

مديرعامل صندوق جهاني توسعه شهرها خاطرنشان كرد: اين همكاري ضروري است و مشهد و ديگر شهرهاي ايران مي‌توانند روي همكاري‌هاي ما حساب باز كنند زيرا در كنار شما هستيم.

وي با بيان اينكه اين همكاري و همبستگي به توسعه شهرها كمك مي‌كند، افزود: امروز مشهد براي توسعه به دنبال شركاي مالي است و ما از طريق صندوق جهاني توسعه شهرها، سرمايه‌گذاران را به شهرداري مشهد معرفي مي‌كنيم و البته نه تنها بايد در مورد دسترسي به منابع مالي كار شود بلكه بايد زمینه دسترسي به شناخت‌ها و دانش‌ها را نيز بيش از پيش فراهم كنيم.

آلن سو اضافه كرد: هدف از تشكيل متروپليس كمك به افراد درگير در اداره شهرها بود و همكاري و همفكري ما با يكديگر توسعه جهاني را به همراه خواهد داشت.

وي با اشاره به بحران مالي جهاني گفت: با همكاري يكديگر اين بحران حل مي‌شود اما در غير اين صورت وضعيت وخيم‌تر خواهد شد؛ امروز شرايط شهرنشينان در اسپانيا و ايتاليا هم سخت است و شهروندان مشكلات زيادي دارند زيرا مسئولان نمي‌توانند راه‌حل‌هاي مناسب ارايه كنند و ما بايد به دولت‌هاي خود كمك كنيم.

دبيركل انجمن كلان‌شهرهاي جهان(متروپليس) با بيان اينكه اقتصاد منطقه‌اي بايد در خدمت توسعه باشد، خاطرنشان كرد: در شرايط بحران مالي بايد به فكر پويايي اقتصاد محلي بود چون مي‌تواند به شهرها و مناطق مختلف كمك كند و در چنين شرايطي يك مركز براي همفكري ايجاد شده و همفكري در مورد منابع مالي مهمتر است.

به گفته آلن سو اين صندوق كمك مي‌كند تا شهرها به منابع مالي دسترسي پيدا كنند.

مشهد توانسته بين سنت و مدرنيته ارتباط برقرار كند

وی در ادامه با بيان اينكه مشهد توانسته بين سنت و مدرنيته ارتباط خوبی برقرار كند، افزود: اين شهر براي ما يك فرصت بسيار عالي است و اميدوارم با كمك شما بتوانيم با ديگر شهرهاي منطقه خاورميانه نيز ارتباط برقرار كنيم.

آلن سو تاكيد كرد: امروزه بايد به نحوي با يكديگر همكاري كنيم كه آينده تضمين شده باشد چراكه هيچ شهري به تنهايي نمي‌تواند توسعه را پيش ببرد.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي خوب و موثر صورت گرفته در مشهد، ادامه داد: مشهد در حال‌حاضر به سطحي رسيده است كه از زباله در توليد انرژي استفاده مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه اين شهر به دنبال توسعه است.

به گفته وي کارخانه بازيافت زباله‌ در مشهد مجموعه ای تكنيكي و كامل مي‌باشد/ س


برچسب ها: مدیر ، عامل ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.