فيلم نامه "بي خداحافظي" به عنوان اثري طولاني و خسته کننده و نداشتن روايت گري هايي جذاب، پر اوج و فرود و پيش برنده "پاشنه آشيل فيلم محسوب مي شود.

امير رضا نوري پرتو منتقد سينما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "بي خداحافظي" ساخته احمد اميني گفت: ساختار دراماتيک "بي خداحافظي" به الگوي فيلم "همشهري کين" نزديک است شايد قياس اين دو فيلم اشتباه باشد ولي با توجه به علاقه احمد اميني به فيلم "همشهري کين" مي توان اين دو فيلم را با هم مقايسه کرد.
نوري پرتو عنوان کرد: با شناخت و تسلطي که اميني نسبت به مديوم سينما دارد روند داستان گويي را در سينما پيش گرفته ولي انتظار ما از او خيلي بالاتر از اين بود.
وي در اين باره ادامه داد: "بي خداحافظي" در الگوبرداري کاملا ناموفق است و خبرنگاري که پگاه آهنگراني نقش آن را بر عهده دارد انگيزه اش از لحاظ دراماتيک منطقي نيست.
وي بيان کرد: در ابتدا خبرنگار هيچ علاقه اي به جستجو در زندگي خواننده مشهور به نام رضا صادقي ندارد و تنها پس از مراجعه به بيمارستان و ديدن طرفداران او علاقمند به جستجو در زندگي او مي شود اين تحول و دگرگوني بايد در ابتدا با منطق دراماتيک توجيه مي شد.
وي تصريح کرد: به طور اصولي روايت ها و خرده روايت هاي افرادي که زندگي رضا صادقي خواننده معروف را براي خبرنگار تعريف مي کنند بايد مخاطب و تماشاگر را بدنبال داستان بکشاند و هر کدام گوشه هايي از شخصيت هاي رضا که در کماست را فاش کند ولي هيچ کدام از اينها در فيلم نامه "بي خداحافظي" اتفاق نيفتاده است.
وي افزود: روايت هاي افراد در "بي خداحافظي" جذاب، پر اوج و فرود و پيش برنده داستان نيست و اين از مشکلات اساسي فيلم نامه است.
وي اظهار داشت: "بي خداحافظي" بسيار طولاني و خسته کننده است و بيشتر افراد اطراف رضا صادقي تک بعدي هستند و پرداخت درستي ندارد.
وي خاطرنشان کرد: اگر داستان "بي خداحافظي" بدون راوي روايت مي شد و زندگي رضا صادقي را به صورت تک بعدي مي ديديم جذاب تر بود.
 نوري پرتو تاکيدکرد: پاشنه آشيل"بي خداحافظي" فيلم نامه آن است فيلم سفارش تهيه کننده بوده که قصد فروش خيره کننده داشته ولي اين اتفاق نيفتاده و در حال حاضر کم فروش ترين فيلم روي پرده است.
اين منتقد عنوان کرد: مخاطب خود رضا صادقي را دوست دارد ولي فيلم نمي فروشد چرا که تماشاگر توقع ندارد کنسرت او را روي پرده ببيند ولي خواهان تماشاي داستاني با محوريت رضا صادقي است اما آن داستان به علاوه دراماتيک نبودن، مي لنگد.
وي با اشاره به اينکه "بي خداحافظي" کم فروغ ترين کار احمد اميني به شمار مي رود، خاطرنشان کرد: بازيگران بدليل پرداخت نامناسب شخصيت ها، نقش آفريني ضعيفي ارائه کردند و بهترين بازيگري که فراتر از انتظار ظاهر شده خود رضا صادقي است چرا که آن اتفاق و سرخوردگي را بسيار قابل قبول ارائه داده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.