صنعت نساجي در توليد ناخالص داخلي سهم 13 تا 14 درصدي را به خود اختصاص داده است.

اسلام پناه کارشناس صنعت نساجي و پوشاک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين صنعت به عنوان يکي از صنايع استراتژيک و راهبردي کشور و به عنوان قديمي ترين ، گسترده ترين و بومي ترين صنعت به حساب مي آيد که قريب به 12 درصد کل صنايع کشور را شامل مي شود و از لحاظ اشتغال زايي به صورت مستقيم 400 هزار نفر را از توليد تا عرضه و توزيع در بر مي گيرد اين رقم 14 درصد اشتغال صنعتي کشور محسوب مي شود.

اين کارشناس در ادامه اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال 91 به نسبت سال 90 رشد 42 درصد را در صادرات صنعت نساجي داشته ايم که در مقايسه با ساير صنايع بي نظير است و شاخصه مهم آن ارز اوري و جلوگيري از ارزبري مي شود.

وي همچنين گفت: امروز صحبت تامين مواد اوليه به موقع آسان، سريع و پايدار در اولويت قرار دارد تا دوباره تجربه 42 درصد صادرات را تکرار و بتوانيم به جايگاه اول دست پيدا کنيم بنابراين خواستار همکاري بيش از پيش صنايع پتروشيمي، شرکت بازرگاني پتروشيمي در بورس، بانک ها با داخل تسهيلات و ساير دست اندرکاران توليد داخل هستيم.

اين کارشناس در ادامه گفت: براي کمک به اين صنعت و پايين آوردن قيمت تمام شده نياز به تجهيزات و دستگاههاي به روز داريم تا جايگاه خود را در اين بازار رقابتي مستحکم تر کنيم.

وي همچنين با اشاره به صنايع مربوط همچون صنعت چرم، پوشاک، فرش و.... اشاره کرد و گفت: از ظرفيت بالايي در اين منابع برخورداريم به طوري که هم اکنون بالغ بر 246 ميليون فوت مربع چرم توليد مي کنيم./ک
برچسب ها: نساجی ، صنعت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار