نماينده مجلس سوريه در دمشق تاکيد کرد دولت ترکيه مسئول بروز هر نوع رويارويي احتمالي بين دو کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ شريف شحاده درباره احتمال بروز درگيريهاي ميداني بين سوريه و ترکيه گفت: ترکيه از همان نخستين لحظه نقش منفي در بحران سوريه ايفا کرد و دولت آنکارا مسئول پيامدهاي آن است. ترکيه مرزهاي خود را بر روي تروريستها و عبور سلاح گشوده است و تروريستهايي را که از سوريه فرار مي کنند پناه مي دهد و براي آنها مراکز آموزش ايجاد کرده است. دولت اردوغان به دنبال تنش آفريني است.

ابتدا جنگ رسانه اي و سپس جنگ اقتصادي عليه سوريه به راه انداختند و پس از آنها جنگ نظامي را آغاز کردند.

دولت ترکيه مسئول شرايط کنوني است و بايد مانع از ورود افراد مسلح به سوريه شود. بيش از پنج هزار تروريست از ترکيه وارد سوريه شده اند و خودروهاي بمبگذاري شده اي که روز گذشته در حلب منفجر شد از ترکيه منتقل شده است. ترکيه مي خواهد در بحران سوريه دخالت کند. البته ما تاکيد مي کنيم که هيچ تمايلي براي رويارويي با ملت ترکيه نداريم، زيرا ملت ترکيه را اسير دولت اردوغان مي دانيم.

دولت اردوغان مي خواهد اوضاع منطقه را بر اساس منافع شخصي خود پيش ببرد و دوستي و برادري بين ملتهاي ترکيه و سوريه را زير پا مي گذارد. من اطمينان دارم که گروههاي مسلح عامل شليک گلوله هاي خمپاره به سوي خاک ترکيه هستند. اين گروهها مي خواهند جنگي بين ترکيه و سوريه رخ دهد. سوريه هيچ منافعي در درگيري با ترکيه ندارد. 

اين نماينده سوري خاطر نشان کرد: اگر ترکيه بخواهد به خاک سوريه تعرض کند، ملت سوري براي مقابله با آن آمادگي دارد. پيامدهاي بحران سوريه مي تواند بسياري از کشورهاي منطقه را تحت تاثير قرار دهد. به همين علت ما اصرار داريم که اين بحران در داخل سوريه حل و فصل شود. چرا ترکيه از تلاش براي تغيير نظام در سوريه حمايت مي کند؟ ترکيه چه منافعي در اين باره دارد و آنکارا چه ارتباطي با گروههاي تروريستي دارد؟ رجب طيب اردوغان و احمد داود اوغلو مسئول ريخته شدن هر خوني در سوريه هستند.

شريف شحاده گفت: البته من احتمال بروز جنگ بين سوريه و ترکيه را بعيد مي دانم، زيرا در اين صورت همه منطقه در آتش خواهد سوخت. غربيها به اصابت يک گلوله به خاک ترکيه واکنش نشان مي دهند، اما در برابر انتقال پنج هزار تروريست به سوريه سکوت کرده اند و در برابر کشته شدن مردم سوريه هيچ اقدامي انجام نمي دهند. غربيها به برخوردهاي دوگانه خود ادامه مي دهند و در حالي که با القاعده مي جنگند از اعضاي آن در سوريه حمايت مي کنند. آنها خواهان ويراني سوريه هستند.

برچسب ها: جنگ ، ترکیه ، نماینده ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار