وزير امور خارجه روسيه در نشست خبري با همتاي پاکستاني ، مداخله کشورهاي غربي را در سوريه تاسف آور دانست .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزير امور خارجه روسيه در نشست خبري با همتاي پاکستاني ، مداخله کشورهاي غربي را در سوريه  تاسف آور دانست .

سرگئي لاوروف گفت نبايد چنين وقايع صورت گيرد و در اين زمينه با سفير روسيه در سوريه در تماس است. وي  با تکرار موضع کشورش مبني بر اينکه روسيه مداخله در استقلال و تماميت ارضي هيچ کشوري را قابل قبول نمي داند افزود  روسيه با متحدان خود همکاري خواهد کرد.
علاوه بر مسئله سوريه ، برنامه هسته اي ايران  و حل مسايل افغانستان از مهمترين محورهاي مذاکرات لاوروف با وزير خارجه پاکستان بود .

اين مقام بلندپايه روسيه همچنين از موضع پاکستان درخصوص حملات بدون سرنشين آمريکا به خاک اين کشور حمايت کرد و با تاکيد بر گسترش مناسبات با پاکستان و اينکه مواضع پاکستان و روسيه درخصوص امور و مسايل بين المللي مشابه است، گفت هماهنگي بين پاکستان و روسيه براي صلح در افغانستان وجود دارد و هر نوع پيشنهاد درخصوص افغانستان بايد از سوي مردم آن کشور مطرح و ارايه شود.

وزير امور خارجه روسيه با حمايت از پيشنهاد آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان درخصوص برگزاري کنفرانس مبارزه با مواد مخدر گفت کشورش در مقابله با تروريسم با پاکستان همکاري خواهد کرد.

وزير امور خارجه پاکستان هم گفت پاکستان مخالف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به خاک خود است و اين حملات را غيرقانوني و غيرموثر ميداند. حنا رباني تاکيد کرد بايد راههاي قانوني براي مقابله و برخورد با تروريسم بدست آورده شود. وزيرامورخارجه پاکستان  گفت کشورش خواهان گسترش روابط با روسيه است و دو کشور منافع مشترک در منطقه دارند .

قرار بود ولاديمير پوتين در 11 مهر جاري بعنوان نخستين رئيس جمهور روسيه به پاکستان سفر کند اما به دلايلي اين سفر به تعويق افتاد .اين درحاليست که اشفاق پرويز کياني فرمانده نيروي زميني ارتش پاکستان روز گذشته براي ديداري چهار روزه عازم مسکو شد تا با مقامات سياسي و نظامي روسيه ديدار کند.

پاکستان و روسيه در سالهاي اخير مناسبات سياسي خوبي نداشته اند اما پوتين رئيس جمهور روسيه تمايل کشورش را به توسعه روابط با پاکستان اعلام کرده است و اين مسئله شايد بيش از هر کشوري ، آمريکا را نگران خواهد ساخت .
برچسب ها: لاوروف ، سوریه ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار