رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به دلیل مشغولیت مقامات آمریکا، دست به دامان اروپایی‌ها می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: نتانیاهو تا پیش از پایان سال جاری به فرانسه و آلمان سفر خواهد کرد. هدف از این سفر، صورت عملی دادن به اقداماتی است که منجر به راضی کردن مقامات این دوکشور برای جامه عمل پوشانیدن به خواسته‌های رژیم صهیونیستی است که درنتیجه آن تحریم‌های اقتصادی سنگین‌تری علیه ایران وضع شود.
براساس گزارش‌های رسیده، نتانیاهو برنامه ریزی کرده است که از طریق سوق دادن مسیر فشارها به سمت روش‌های دیپلماتیک، تا پایان سال جاری، برنامه هسته‌ای ایران را از مسیر پیشرفت خارج کند.
راهبرد جدید رژیم صهیونیستی، روبه سوی اروپا
یک مقام صهیونیست اظهار داشت: راهبرد جدید رژیم صهیونیستی تغییر طرف مذاکره خود و همچنین در نوع برخورد با ایران می‌باشد. این راهبرد جدید بدین شکل است که رژیم صهیونیستی می‌بایست بر اروپا متمرکز شود. زیرا باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قریب الوقوع است؛ احتمال انجام هرگونه اقدامی از طرف آمریکا برضد ایران نامحتمل است.
نتانیاهو قصد دارد با فرانسیو اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کند و اصرار ورزیده که اروپایی‌ها تحریم را بر ایران گسترش دهند.

 

فرانسیو اولاند و آنگلا مرکل

به گزارش رسانه‌ها، مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که "انتخابات" نیمی از مسایل یک کشور است. آنها اظهار داشته‌اند: "اکنون ما از مقامات آمریکایی این انتظار را نداریم که در آستانه انتخابات کشورشان به دستورات اسراییل گوش فرا دهند. آمریکایی‌ها در وضعیتی نیستند که چاله‌های ایجاد شده‌ای را که ایرانی‌ها از آن استفاده می‌کنند و تحریم‌ها را دور می‌زنند، پر کنند. تا به حال آمریکا که هم پیمان اصلی ما محسوب می‌شود این کار را کرده است و از این پس ادامه تحریم‌ها را اروپا خواهد به جدیت دنبال خواهد کرد."
نیویورک تایمز در ادامه نوشته است: جلسه اخیر وزرای اتحادیه اروپا در قبرس، پیشنهاد فضای بازتری را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران داد. البته دیپلمات‌های حاضر در این جلسه معتقد هستند که اتحادیه اروپا تحریم کامل را بر جمهوری اسلامی ایران اعمال نخواهد کرد. یکی از دیپلمات‌های اروپایی گفت: باوجود احتمال ضعیف اعمال تحریم کامل بر ایران، بازهم بهتر است، هدفمان را در مراتب بالاتر قرار دهیم تا ببینیم سرانجام چه خواهد شد.
 

یکی از مقامات صهیونیست گفته است: تحریم‌ها همیشه در دستور کار ما هستند اما هنوز این امر که اروپایی‌ها اعلام آمادگی کامل برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها کنند، محقق نشده است. مسلما تعیین نوع جدیدی از تحریم‌ها که موثر باشد و بتواند ایران را مجبور به عقب نشینی از موضع هسته‌ای خود کند و صد البته عواقبی برای اروپا نداشته باشد، مستلزم تفکر جدی می‌باشد. دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده‌اند: این تحریم‌ها باید به قدری هوشمندانه باشد که اقتصاد اروپا را تهدید نکند.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار بر این گذاشته‌اند که در 15 اکتبر، نشستی در لوکزامبورگ برگزار کنند تا درباره تقویت تحریم‌ها به گفتگو بنشینند.
ویکتوریا نولاند سخنگوی دپارتمان دولت آمریکا، روز دوشنبه مدعی شد که نرخ ارز در بازار ایران نشان داده است که بالاخره تحریم‌ها کار خود را کرده‌اند.
نولاند در ادامه ادعای خود گفت: "از دید ما، افزایش فشارهای بین المللی بر ایران، اقتصاد این کشور را خرد خواهد کرد."

برچسب ها: اسرائیل ، اروپا ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.