مسئول دبيرخانه ستاد ساماندهي مشاغل خانگي کشور تاکيد کرد: طرح ساماندهي مشاغل خانگي فقط به دنبال توسعه شغل هاي سنتي و محدود خانگي نيست بلکه بيش از 300 رشته اقتصادي را شامل مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو اقتصاد، مهناز امامدادي افزود: بخش مشاغل خانگي توسعه خوبي را در کشورهاي دنيا و نقش بسيار بزرگي در اقتصاد بيش از 50 کشور دارد.

وي افزود: مشاغل خانگي در کشور ما رويکرد محدود و سنتي داشته است و به طور رسمي از سال 89 مورد توجه قرار گرفت و با تصويب قانون مشاغل خانگي مي رود که جايگاه خوبي را بدست اورد و اقتصاد خانگي را با رويکرد توليدي به اقتصاد ملي ربط مي دهد.

امامدادي گفت: مشاغل خانگي از طرح هاي خود اشتغالي متفاوت بوده و قرار است با ويژگي هاي خاصي در داخل منزل توليد شود و نبايد مزاحمت هاي محيطي و‌ آلودگي زيست محيطي و صوتي براي ساکنان محل ايجاد کند.

وي تصريح کرد: در طرح ساماندهي مشاغل خانگي بايد فرصت شغلي در داخل اعضاي خانوار تعريف شود و محصولات توليدي هم در مراکز ويژه عرضه خواهد شد.

امامدادي گفت: اين طرح  بر رويکردهاي مزيتي محور و رقابتي شدن تولدات اجرا مي شود و در هر استان با توجه به مزيت هايي که دارد تسهيلات داده مي شود و براي نمونه نوع مشاغل در استان هاي شمالي و جنوبي و مرکزي متفاوت است.

بنابراين گزارش سقف تسهيلات بانکي براي مشاغل خانگي  پنج ميليون تومان و براي خوداشتغالي 10 ميليون تومان اعلام شده است.

متقاضيان براي دريافت اين تسهيلات، بايد فرم مربوط را در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان ها تکميل و مراحل بعدي را در بانک هاي عامل پيگيري کنند.

قرار است تا پايان سال 500 هزار فرصت شغلي از طريق وامهاي خوداشتغالي و مشاغل خانگي ايجاد شود.

با توجه به اينکه دولت امسال بايد دو ميليون و 300 هزار فرصت شغلي ايجاد کند، بيش از 20 درصد از آن با توسعه مشاغل خانگي و کسب و کارهاي خوداشتغالي تامين خواهد شد./س
برچسب ها: ساماندهی ، مشاغل ، خانگی ، شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار