رییس شوراي ثبت آثار فرهنگي و تاریخی استان آذربایجان شرقی از آزادسازي حريم قلعه تاريخي كاسين شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در بازديد از اين روستا و قلعه تاريخي به همراه فرماندار شهرستان ورزقان و مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان، افزود: 14 خانه در حريم اين قلعه تاريخي واقع شده اند، كه با توجه به لزوم آزادسازي و نيز آسيب هاي وارد شده به خانه ها بر اثر زلزله، اين منازل مسكوني داخل حريم قلعه كاسين جابجا مي شوند.

محمدي قدمت قلعه كاسين را متعلق به عصر مفرغ و هزاره اول پيش از ميلاد عنوان كرد و گفت: طبق گمانه زني ها، عمر تپه كاسين كه اين قلعه بر روي آن واقع شده بيش از عمر بنا و احتمالا به هزاره سوم پيش از ميلاد مي رسد.

وي تصريح كرد: پس از تملك خانه ها و انجام عمليات آزادسازي حريم قلعه، ساير اقدامات همچون

نقشه برداري و حفاظت و مرمت ديواره هاي بيروني اثر انجام خواهد شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يادآور شد: قلعه كاسين در روستايي به همين نام از توابع شهرستان ورزقان آذربايجان شرقي واقع شده و به شماره 16990 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

گفتني است، در جلسه مشترك رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان، فرماندار ورزقان و جمعي از مديران شهرستان ورزقان، تصميماتي در خصوص تعيين تكليف وضعيت حريم قلعه ثبتي كاسين و روستاي حماملوي شهرستان ورزقان اتخاذ شد./ع

 

برچسب ها: حریم ، قلعه ، کاسپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.