رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید مدیریت دانش و بانک اطلاعاتی برای بهره گیری از تجارب موفق سازمان های خلاق ایجاد گردد تا زمینه توسعه یافتگی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ابراهیم مداحی امروز در نخستین جشنواره ملی ایران خلاق تصریح کرد:برای دستیابی به توسعه یافتگی در کوتاهترین زمان به یک دیدگاه مشترک خلاقیت و همگرایی نیاز داریم.

وی افزود: در حال حاضر سازمان های خلاق شناسایی شده اند و باید مدیریت دانش و بانک اطلاعاتی برای بهره گیری از این تجارب موفق ایجاد و راهکار انتقال ایده ها دیده شود.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد ایران خلاق را به ایران فردا متصل نماییم  باید برای استفاده از پتانسیل های کشور به سوی یک همگرایی ملی حرکت کنیم.

مداحی با بیان اینکه جغرافیای کنونی آسیا نیازمند تغییر است، ادامه داد:واژه خاورمیانه باید به منطقه غرب آسیا تبدیل شود و ما باید نقش خود را در این ناحیه بازآفرینی کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال حاضر ایران ،ترکیه و عربستان از کشورهای مهم این منطقه به شمار می روند و باید دید که ایران اکنون از چه جایگاهی در بین این کشورها برخوردار است.

وی گفت: برای دستیابی  به جایگاه نخست در منطقه باید از سرعت بیشتری برای تجاری سازی علم برخوردار شویم.

وی یادآور شد رشد اقتصادی 5/8 درصد در سال برای کشور دیده شده است در حالیکه این رشد در حال حاضر حدود پنج درصد می باشد و از سوی دیگر یک سوم زمان سند چشم انداز1404 طی شده و نمی توان گفت که کشور طی این مدت به اهداف در نظر گرفته شده در افق چشم انداز دست یافته است.

مداحی با بیان اینکه تعریف درستی از رابطه آموزش و پژوهش در دست نداریم ،خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما نیز پژوهش محور نیستند.
وی پتانسیل های موجود در کشور را به مجمع الجزایر متعددی تشبیه کرد که از هیچ دیدگاه مشترکی برخوردار نیستند و به همین دلیل نیز نمی توانند موثر واقع شوند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت:  به طور قطع رشد امروز کشور از دیروز و امسال از سال  گذشته بهتر است اما باید دید مسئولان از گذشته نگری به آینده نگری تغییر کند.

وی متذکر شد باید دید این رشد از چه سرعتی برخوردار است و به چه شیوه ای انجام می شود.

وی گفت:مرحله اول انقلاب دولت سازی بود که انجام شد و مرحله دوم به بحث جامعه سازی و واگذاری اختیارات دولت به مردم اختصاص دارد که هنوز به طور کامل انجام نشده است.

مداحی ادامه داد:بعد از این مراحل نوبت به آینده سازی و تعیین چشم انداز برای یشرفت کشور می رسد یعنی باید با مهندسی معکوس به جلو رفته و راهکار پیشرفت جامعه را بیابیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار