استفاده نادرست از رژیم های غذایی و مکمل ها،کاربرد نابجا از وسایل و ابزارها و روش هایی که به منظور تناسب اندام و خصوصا بدنسازی تبلیغ می شود اغلب مخاطراتی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ربابه شیخ الاسلام، متخصص بهداشت عمومی و اپیدمولوژی تغذیه در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح شیوه زندگی و افزایش فعالیت های بدنی و داشتن تناسب اندام و سلامت عمومی مورد تاکید تمامی متخصصین سلامت است.

وی خاطر نشان کرد: ولی متاسفانه در حال حاضر استفاده نادرست از رژیم های غذایی و مکمل ها کاربرد نابجا از وسایل و ابزارها و روش هایی که به منظور تناسب اندام و خصوصا بدنسازی تبلیغ می شود اغلب مخاطراتی مانند نارسایی کلیه و کبد به همراه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که جوانان و نوجوانان را تحریک می کند فیلم هایی است كه در رسانه های خارخی پخش می شود و بازیگران آن اغلب عضلات برجسته داشته و این موضوع برای کودکان و نوجوانان جذابیت دارد.

وی افزود: این فیلم های اثر سوئی روی گروه سنی نوجوانان می گذارد و باعث می شود این قشر تمایل پیدا کنند در مدت کوتاهی اندامی شبیه آنچه در فیلم های می بینند داشته باشند بنابراین به جای تغذیه مناسب از روش های نادرست در این زمینه یاری می گیرند.

وی ادامه داد: در این بین نوجوانان که نسل پاکی هستند درجهت رسیدن به این هدف به دنبال ورزش رفته و به طبع آن وارد باشگاه های بدنسازی می شوند و در آنجا به بهره گیری نادرست از این وسایل و استفاده از مکمل های غیر استاندارد خود را در معرض آسیب های جبران ناپذیر قرار می دهند.

وی یاد آور شد: گرایش روز افزون نوجوانان و جوانان به داشتن اندامی تراشیده و عضلات برآمده برگرفته سوء اثر از فیلم ها تبلیغات رسانه ها و مدهای رایج موجب استفاده گسترده نسل جوان از مکان های غیر استاندارد و روش های پر خطر شده است.

وی متذکر شد: این موضوع باید جدی گرفته شود که نسلی که به عنوان سرمایه های ملی کشور از نظر فرهنگی و اجتماعی جز طرفداران زندگی پاک و سالم هستند سلامتشان مورد تهدید جدی قرار دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار