سالمندان مشارکت جوی شمال تهران تجلیل شدند

شهرداری منطقه 3 تهران طی مراسمی از سالمندان مشارکت جوی ساکن این منطقه تجلیل کرد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این مراسم سالمندان را جهاندیده خواند و گفت: این قشر از جامعه مدیران ارشد جامعه، گنجینه های امروز و صاحب اطلاعات غنی و پیشکسوت نسل امروز هستند و بنا بر تاکید دین مبین اسلام باید به آنها احترام گذاشت.
 
وی سالمندان را منشاء خیر و برکت در خانواده دانست و افزود: این افراد باعث رشد، کمال و پیشرفت در خانواده است و این امر تاریخچه ای کهن در فرهنگ اسلامی، ملی و ایرانی ما دارد.  
 
پیرهادی  تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری نگاه ویژه ای به سالمندان وجود دارد و برای آن برنامه های گوناگونی طرح ریزی می شود در این راستا می توان به طراحی و ایجاد 5 مجموعه ویژه سالمندان اشاره کرد.  
 
معاون شهردار منطقه 3  بیان کرد: برای داشتن دوران سالمندی سالم تمامی همت خود را باید انجام دهیم و  از این قشر برای رسیدن به این مهم یاری بگیریم و در جهت پیشگیری و اطلاع رسانی گام هایی اساسی برداریم تا در آینده ای نزدیک شاهد سالمندانی شاد و سالم باشیم.
 
در ادامه امیری مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به آمار جمعیت سالمند در شهر تهران گفت: از آنجایی که نمودار جمعیتی شهر تهران به سمت سالمندی در حال صعود است باید با برنامه ها و طرح های مناسب برای این قشر از جامعه با مشکلات پدیده سالمندی مبارزه کنیم.
 
وی با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد از هزینه های بیمارستانی به سالمندان اختصاص دارد ابراز کرد: با سرمایه گذاری در بخش سلامت سالمندان می توانیم جامعه سالمندی سالمی را داشته باشیم که در این راستا می توان با انتخاب شیوه های صحیح سلامت، سالمندانی فعال، پویا و سالم داشته باشیم. /ل
برچسب ها: سالمندان ، مشارکت ، شمال ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار