85 درصد عملیات برداشت برنج در فارس مکانیزه شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  سطح کل زیر کشت برنج در استان فارس 50 هزار هکتار است و متوسط برداشت برنج در این استان 2و نیم تن در هکتار است.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی فارس امروز گفت: مکانیزاسیون برنج در استان فارس طی 3 سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است به گونه ای که پیش بینی می شود امسال بیش از 85 درصد مزارع استان در مناطق کامفیروز ، مرودشت و سایر شهرستان های برنج کار فارس با کمباین برنج عملیات برداشت انجام شود.
علی جمشیدی گفت: پیش بینی می شود توسعه مکانیزاسیون در عملیات کاشت، داشت و برداشت برنج در اراضی مستعد و قابل اجرای استان در پنج سال آینده به 100 درصد برسد که گامی بلند در توسعه مکانیزاسیون محصول برنج استان و کاهش قیمت تمام شده این محصول خواهد بود.
این مقام مسئول در ادامه کاشت و برداشت به موقع محصول و آسایش و آرامش کشاورزان را از مزایای روش های مکانیزه برشمرد و ادامه داد: این روش ضمن بهبود وضعیت کمی و کیفی محصول تولیدی در کاهش هزینه ای تولید نیز بسیار مؤثر است، بطوریکه در هر هکتار رقمی معادل 15 میلیون ریال از هزینه ها را کاهش می دهد.
جمشیدی افزود: در حال حاضر بیش از 100 دستگاه کمباین برنج و 130 دستگاه انواع نشاء کار توسط کشاورزان و کمباین داران منطقه خریداری گردیده و 100 نفر نیز متقاضی خرید کمباین هستند .
استان فارس بعد از استانهای گیلان و مازندران رتبه سوم تولید برنج را در کشور دارد./س

برچسب ها: مکانیزه ، برداشت ، برنج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.