سارا عظمه راسموسن – از به اصطلاح فعالان حقوق بشرسوری-نوروژی، در وبلاگ خود کاریکاتور تازه‌ای را از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده و اعلام کرده است این کار باید ادامه یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  درحالی هنوز چندهفته ای از پخش فیلم موهن آمریکایی-صهیونیستی به نام "بی گناهی مسلمانان" و انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر گرامی اسلام در مجله "شارلی ابدو" فرانسه که موجب خشم و اعتراض مسلمانان دنیا شد، نگذشته است؛ سارا عظمه راسموسن – از به اصطلاح فعالان حقوق بشرسوری-نوروژی، در وبلاگ خود کاریکاتور تازه‌ای را از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده است.

این اقدام با حمایت و هدایت مستقیم مسئولین سیاسی نروژ و در اقدامی مشابه با حرکت سیاه این نظام سیاسی علیه مقدسات اسلامی در سالیان گذشته صورت میپذیرد
وی اعلام کرد که اقدام وی به خاطر وابستگی‌اش به اصل آزادی بیان و حمایت از هفته نامه طنز فرانسوی "شارلی ابدو" بوده است.
کاریکاتور تازه از "محمد (ص)"، پیامبر گرامی اسلام را با محاسن بلند نشان می دهد که در کنار سه تن دیگر از جمله دو زن کاملاً مستوره و در حجاب و یک زن بی حجاب، قرار دارد. در زیر این کاریکاتور به زبان‌های نروژی و عرب خطاب به پیامبر اسلام(ص) نوشته شده است: "اگر دوست نداری که کاریکاتورت را بکشند، خودت را بپوشان."
سارا عظمه راسموسن، که در مدعی مسلمانی بوده است ، اکنون یکی از وکلای فعال در زمینه حقوق بشر، حقوق زنان و هم جنس‌بازان می باشد و از حامیان و بانیان جریانات غیر اخلاقی همجنس باز در اسکاندیناوی به شمار می رود. وی از دوستانش در فضای اینترنت درخواست کرده است تا "کاریکاتورهای بیشتری از پیامبر اسلام (ص)"، منتشر کنند. او همچنین در نروژ از طرفداران  جنگ های صلیبی و احیای نظریه برخورد تمدنها به شمار می رود.
عظمه راسموسن به خبرگزاری فرانسه گفته است که "در جهت دفاع از آزادی بیان باید کاریکاتورهای بیشتری از پیامبر اسلام، خصوصاً بوسیله مسلمانان ترسیم و منتشر گردد."
او مدعی شده است که این موضوع اختلاف و جنگ بین غرب و شرق و یا بین مسلمان و مسیحی نیست، در واقع، این جنگی است بین خرافات از یک سوی و فرهنگ دموکراتیک از سوی دیگر، که در داخل جوامع مسلمان نیز جاری و ساری است.
گفتنی است بر اساس کنوانسیون های بین المللی حقوق بشر نظیر کنوانسیون منع و مجازات تبعیضات نژادی ژنو، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دفاع از حقوق اقلیتهای ملی، نژادی، مذهبی و زبانی مصوب سال 1992 و اعلامیه جهانی حقوق بشر هیچ فرد و یا نهادی حق تعرض و توهین به مقدسات دینی و اعتقادی سایرین را ندارد.
از دیگر اقدامات این زن آتش زدن حجاب در اعتراض به اعمال تبعیض جنسی‌ روز هفتم مارس که در فرهنگ نروژ روز زن به شمار می رود را نام برد.

 


اوبه عنوان فعال حقوق زنان از طریق روزنامه آفتن پستن چاپ اسلو اعلام کرد که قصد دارد در اعتراض به اعمال تبعیض جنسیتی علیه زنان در کشورهای مسلمان حجاب خودش را در مراسم بزرگداشت روز زن در اسلو، پایتخت نروژ به آتش بکشد.
او در روز هشتم مارس و در مراسم روز زن در اسلو این اقدام خودش را عملی‌ کرد و روسری اش را   با بیان این جمله که"اجازه بدید شعله‌ای را بیافروزم برای برابری، آزادی، عشق و صلح، در میان تشویق موافقین و فحش و ناسزای مخالفین به آتش کشید."
این برنامه با اعتراض مسلمین به برنامه حکومتی دولت نروژ در توهین به حجاب و ضروریات دین مبین اسلام به درگیری میان پلیس و معترضین انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اراسته
۲۰:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۱
ازشون متنفرم .
آخرین اخبار