کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: نتيجه گرفتن فوتبال ما در گرو علمي و تخصصي کردن فوتبال و مديريت تخصصي ورزش فوتبال و عدم وابستگي به بخش دولتي است.

بيژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال که چه عاملي باعث مي شود فوتبال بزرگسالان ما با وجود پول زياد در سالهاي اخير نتوانند نتايج لازم را کسب کند اما تيم نوجوانان با امکانات کم نتيجه بگيرد گفت: در درجه اول موفقيت تيم نوجوانان را تبريک مي گويم اين تيم تحت شرايط ويژه اي آموزش ديده و مديريت شد ه است و به حق به اين موفقيت رسيده است.

وي افزود: در مورد تيم بزرگسالان اعتقاد دارم اي کاش هزينه هاي زياد انجام نمي شد اما فوتبال خوب مديريت مي شد در درجه اول مديريت است که اثر گذار و نتيجه بخش است نه سرمايه گذاري در مورد موفقيت تيم نوجوانان هم بايد بگويم اگر اين تيم موفق بوده است به اين دليل نيست که فوتبال پايه ما شرايط خوبي دارد، فوتبال پايه ما فوق العاده ضعيف است . تيم نوجوانان به مانند يک تيم باشگاهي، يکي دو سال کار کرده است و اگر نگاه کنيم دو تيم ديگر با اين کيفيت نمي بينيم اما مشابه تيم استراليا شايد بيست تيم ديگر در استراليا وجود دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: در ساير کشورها پيشرفت همگاني و عمومي است اما در کشور ما همگاني و عمومي نيست و فقط براي بيست نفر است در ساير کشورها در هر استاني ورزش فوتبال را توسعه مي دهند و آکادمي فوتبال ايجاد مي کنند و سيصد-چهارصد نفر را آموزش مي دهند و تربيت مي کنند اما ما فقط بيست نفر را تربيت مي کنيم و همان بيست نفر را به مسابقات مي فرستيم که اين موضوع را اصطلاحا پرورش گلخانه اي مي گويند تربيت فوتبال پايه ما گلخانه اي است.

وي در پاسخ به اين سوال که علت کم شدن لژيونرهاي ايراني در سالهاي اخير در ليگ هاي اروپايي چيست گفت: علت اين موضوع عدم برخورداري از يک ليگ قوي است و عدم تربيت فوتباليستهاي ممتاز و به طور خلاصه کاهش سطح کيفي فوتبال ايران است. به فوتبال پايه توجه نمي شود، همه چيز شعار گونه است، غوغا سالاري وجود دارد و آموزش و تربيت کم است .

ذوالفقارنسب در خصوص اين که راه حل نتيجه گرفتن فوتبال ما چيست گفت: نتيجه گرفتن فوتبال در گرو علمي و تخصصي کردن فوتبال است و مديريت تخصصي ورزش فوتبال و همچنين عدم وابستگي به بخش دولتي است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار