رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: طي شش ماهه گذشته توانستيم 8 هزار نقطه الوده را پاكسازي و 30 هزار نفر خرده فروش و توزيع كننده مواد مخدر را نيز دستگير كنيم.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس ،‌ سردار علي مويدي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا صبح امروز در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني ناجا در گفتگوي اختصاصي با خبرنگا ما گفت: امروز شاهد حضور چشمگير مردم درمركز 197 بوديم و عمده گزارشات شهرونداني كه به ما مراجعه كردند در خصوص جمع آوري خرده فروشان و معتادان رها شده در محلات بود، كه دستورات لازم براساس ضوابط نيز صادر شد.
 *الويت پليس در سال جاري پاك سازي محلات از معتادان و خرده فروشان است
وي باتاكيد براينكه يكي از الويت هاي نيروي انتظامي در سال جاري، پاك كردن چهره شهرها از وجود معتادان رها شده و برخورد با خرده فروشان است، افزود: اميدواريم با همكاري ساير دستگاه ها در اين خصوص بتوانيم گام هاي جديد و بهتري برداريم.
سردار مويدي، تصريح كرد: طي شش ماهه گذشته پليس توانسته است 10 هزار نقطه آلوده را شناسايي كند كه 8 هزار نقطه طي اين مدت پاكسازي و30 هزار نفر نيز در اين خصوص دستگير شدند.
 وي با اشاره به اينكه، طي شش ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، در پاكسازي محلات از رشد چشمگيري برخوردار بوده ايم،‌ادامه داد: اين اقدام نشان مي دهد، پليس همانگونه كه در نقطه صفر مرزي در بحث ورود مواد مخدر با اقتدار برخورد مي كند، در محلات، كوچه پس كوچه ها و شهرها نيز برخورد قاطعي با خرده فروشان، توزيع كنندگان دارد تا توازني در داخل كشور و نقطه صفر مرزي در بحث مبارزه با مواد مخدر ايجاد كند.
 *مردم همانند گذشته گزارشات خود در حوزه مواد مخدر را به پليس اعلام كنند
 به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در سطح شهر تهران، پايگاه هايي مستقر هستند كه تنها ماموريت مقابله با مواد مخدر را دارند و در صورت اخذ گزارشارت مردمي، بلافاصله اقدام خواهند كرد علاوه براين، سيستم پليس110 به گونه اي تعريف شده كه گزارشات مردمي با حداقل زمان به دست اين پايگاه ها مي رسد تا پليس با سرعت و قابليت بيشتر پاسخگوي شهروندان باشد.
وي در خصوص دستگاه هاي كم كار در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان كرد: ما به عنوان پليس از آنجا كه لجمن مبارزه هستيم، فعاليت همه دستگاه ها را مشاهده مي كنيم كه در همين جا از اقدامات چشمگير دستگاه قضايي بويژه شخص حجت السلام محسني اژه اي در بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتي تقدير مي كنيم.
اين مقام انتظامي درخصوص اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، تلاش دارد تا بين دستگاه هاي ديگر هماهنگي ، همراهي و همگرايي ايجاد كند و آنها را در راستاي مبارزه اي فراگير، فعال كند كه عملكرد اين ستاد در اين حوزه قابل تقدير است اما ستاد به لحاظ جايگاهي كه دارد مي تواند اين دستگاه ها را بيش از پيش فعال كند، البته اشكال از دستگاه ها است كه اميدواريم به مصوبات ستاد بيشتر توجه داشته باشند.
 *مطالبات فراوان مردم در خصوص نگهداري معتادان  
وي يادآور شد: در خصوص نگهداري معتادان و اجرايي كردن مواد قانوني 15 و 16ازدستگاه هايي نظير وزارت بهداشت و درمان، بهزيستي و زندان ها انتظار بيشتري وجود دارد و مطالبات زيادي كه مردم امروز از پليس داشتند، بيشتر به حوزه اين دستگاه ها برمي گشت.
سردار مويدي تصريح كرد: پليس آمادگي دارد تا در صورت ايجاد بسترهاي لازم و ظرفيت سازي از سوي ساير دستگاه ها، در بحث پاكسازي و جمع آوري معتادان وضعيت بهتري را براي شهروندان فراهم كند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا‏، با اشاره به اينكه بيشتر توان و نيروي خود را در مناطقي كه از جمعيت بالايي برخوردارند‏، متمركز كرده ايم، افزود: از آنجا كه آسيب پذيري در اينگونه محلات‏‏، بيشتر است‏ و قاچاقچيان سعي مي كنند دراين نقاط بيشتر متمركز شوند پايگاه ها و نيروهاي فعال ما در اين محلات مستقر هستند و شهروندان به محض دريافت هرگونه گزارش مبني بر توزيع ، نگهداري و حمل مواد مخدر بلافاصله با پليس 110 تماس گرفته تا در اسرع وقت به گزارشات آنان رسيدگي كنيم.
*تعامل و آگاه سازي قشر دانش آموز و دانشجو از الويت هاي بخش اجتماعي پليس مبارزه با مواد مخدر است
وي با اشاره به تعامل پليس با وزارت آموزش پرورش ، دانشگاه ها و مراكز علمي و آموزشي كشور‏، اذعان داشت: ‌مسئوليت نگهداري و آسيب زدايي از فضاي آموزشي براساس قانون برعهده پليس نيست بلكه مسئوليت حفاظت و صيانت از دانش آموزان برعهده مدير ، مربي دانش آموز و مسئولان آموزش و پرورش است و تنها پليس وظيفه دارد با حضور و برگزاري نمايشگاه و كارگاه ها آموزشي در اين مراكز‏، از طريق آموزش و آگاه سازي‏، تهديدات و آسيب را به حداقل برساند.
اين مقام انتظامي‏، يادآور شد: يكي از الويت هاي بخش اجتماعي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، توجه به قشر دانش آموز و دانشجو است بطوريكه در سال گذشته پليس در راستاي آگاه سازي از معضلات مواد مخدر‏، اقدام به  آموزش اقشار مختلف مردم در سراسر كشور نموده و بيش از چندميليون نفر از نمايشگاه هايي كه در اين راستا برگزار شده بود‏، بازديد كردند.
وي ادامه داد: علاوه براين‏، پليس تجارب خود در حوزه مواد مخدر را در قالب بسته هاي آموزشي تهيه و به شهروندان در مراكز مختلف علمي و آموزشي ارائه مي دهد.
*معضل مواد مخدر صنعتي در كشور مهار شده
سردار مويدي روند مبارزه با موادمخدر در كشور را مثبت ارزيابي كرد و افزود: با قاطعيت اعلام مي كنم، مشكل مواد مخدر صنعتي كه در چند سال گذشته يك دغدغه براي شهروندان و مسئولان كشور بود، امروز مهار شده و اميدواريم سرعت عمل ، قاطعيت و همكاري دستگاه قضايي ادامه داشته باشد.
وي در پايان از برگزاري بزرگترين اجلاس مبارزه با مواد مخدر در هفته آينده با حضور مسئولان پليس بيش از 20 كشور دنيا در تهران با هدف استفاده از تجارب، اطلاعات و تخصص پليس جمهوري اسلامي ايران در امرمبارزه با مواد مخدر خبر داد./ف

برچسب ها: پاکسازی ، آلوده ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار