هتل 5 ستاره با زيربناي 30 هزار مترمربع در 22 طبقه با بکارگيري آخرين استانداردها و مصارف انرژي و مصالح ساختماني که جز طرح هاي مهرماندگار بود امروز با حضور معاون گردشگري کشور به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران منوچهر جهانيان معاون ميراث فرهنگي و گردشگري کشور در مراسم افتتاح هتل درويشي با بيان اين مطلب گفت: توسعه زيرساخت هاي گردشگري از اولويت هاي اصلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و ساخت هتل در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) که يکي از قطب هاي مذهبي کشور است امروز با حضور معاون گردشگري به بهره برداري مي رسد.

وي تصريح کرد: اين هتل در زميني به مساحت 3 هزار و 350 مترمربع با زيربناي 30 هزار متر بنا شده که داراي 220 اتاق و 500 تخت و با اشتغال زايي 300 نفر احداث شده است.

معاون گردشگري کشور اضافه کرد: نکات حائز اهميت در اين پروژه اين است که هزار و 140 ميليارد ريال به وسيله بخش خصوصي و 110 ميليارد ريال اعتبار از تسهيلات دولتي براي ساخت هتل استفاده شده است و اين حاکي از آن است که دولت خدمت گزار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در راستاي اهداف توسعه زيرساخت هاي گردشگري عزم جدي دارد و در مناطق مختلف امکانات و تسهيلات را براي پيشبرد اهداف خود ارايه مي دهد.

جهانيان ادامه داد: در هفته گردشگري 220 طرح و پروژه اعم از هتل آپارتمان و اماکن خدماتي مسافرتي با اعتباري بالغ بر 720 ميليارد تومان درآمد بخش خصوصي و 3 هزار و 250 ميليارد تومان بخش دولتي به بهره برداري رسيده است و اين نشان دهنده آن است اعتمادي که سرمايه گذاران بخش خصوصي دارند بيش از 5 برابر اعتبارات دولتي است که به توسعه زيرساخت هاي گردشگري کمک مي کند.

جهانيان گفت: در 5 ماهه اخير رشد گردشگري مذهبي در کشور 89 درصد بوده به طوري که گردشگري فرهنگي، تاريخي، باستان شناسي، سلامت و طبيعي جايگاه هاي بعدي را به خود اختصاص داده اند.

وي از کارآفرين بزرگ کشور به نام محسن درويشي که مجري ساخت هتل است خواست که فاز دوم و سوم هتل مجلل درويشي را در شهرهاي قم و شيراز احداث کند.

در ادامه مجتبي رجايي مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان خراسان رضوي گفت: يکي از مقاصد اصلي در داخل و خارج که مورد توجه گردشگران بوده مشهد بوده است به طوري که 28 ميليون نفر مسافر ورودي داشته است که رشد 19.1 گردشگري را در مقايسه با سال 90 نشان مي دهد.

وي گفت: بيش از 50 درصد واحدهاي اقامتي، 47 درصد حرکت قطارهاي کشور در مسير مشهد تجربه 200 پرواز در روز و جابجايي 20 هزار نفر مسافر و همچنين دارا بودن 120 هتل و واحد اقامتي استاندارد از مزيت هاي اين استان است که مسئولان توجه جدي در ارايه خدمات و به کارگيري تسهيلات در هتل ها دارند به طوري که خراسان رضوي در موضوع استاندارد سازي رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

همچنين مجتبي درويشي کارآفرين بزرگ کشور و مجري پروژه هتل 5 ستاره مجلل درويشي گفت: در ساخت هتل از بهترين امکانات و آخرين تکنولوژي روز دنيا استفاده شده است به طوري که از نظر معماري در ساخت هتل از دانش بومي و تخصصي جوانان توانمند ايراني استفاده شده است.

وي تصريح کرد: اتاق هاي احداث شده در اين هتل براساس 4 فصل طراحي و احداث شده است که داراي 5 رستوران، مجموعه آبي، فضاي تجاري و طراحي بازارهاي قديم و جديد در سطح عالي ساخته شده است و هدف اصلي از ساخت اين هتل ارايه خدمات با کيفيت عالي براي گردشگران است./عب
برچسب ها: هتل ، افتتاح ، مشهد ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۱
واقعا هتل مجلل و زیبایی هستش به نظر من افتخاره مشهد یک همچین هتلی توی مشهد ساحته شده
آخرین اخبار