ششمین همایش ملی نخبگان امروز با حضور رئیس جمهور، رئیس بنیاد ملی نخبگان افتتاح شد. این همایش به مدت دو روز در محل اجلاس سران اسلامی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛دکتر الستی دبیر همایش ضمن خوش آمد گویی به رئیس جمهور، اساتید، نخبگان اعلام کرد: ششمین همایش ملی نخبگان در حالی افتتاح می شود که مصادف با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری است و به همین دلیل فردا نخبگان با ایشان دیداری خواهند داشت و از نزدیک از رهنودهای مقام رهبری استفاده خواهند کرد.

دکتر الستی ادامه داد: در نشستی موازی 34 مقاله که حاصل پژوهش های فراوان و مختلف بوده است ارائه خواهد شد.لازم به ذکر است در این همایش بیش از 1040 نخبه و حدود 150 مدیر و مسئوول نخبگان در حوزه های علمی فرهنگی هنری حضور داشتند.

بنابراين گزارش:همچنین در حاشيه اين همايش،سه دانشگاه مجازی ، برای ایجاد امکان ادامه تحصیل نخبگان در حوزه های علوم انسانی و حوزوی از علاقمندان ثبت نام می کند در که پایان تحصیلات متقاضیان مدرک کارشناسی با تایید وزارت علوم به دانش آموختگان ارائه می شود.

در ادامه دبیر همایش از نخبگان برای بازدید مراکز علمی فرهنگی در روز پنج شنبه دعوت به عمل آورد.

در بخش بعدی گروهی از نخبگان درخواست های خود را به بنیاد ملی نخبگان اعلام کردند.

 نسرین سلطانخواه رئیس بنیاد ملی اظهار کرد: هم اکنون جمعیتی بیش از هزار نفر از خانواده یازده هزار نفری بنیاد نخبگان در این جلسه حضور دارند.حمایت بنیاد از نخبگان باید به صورت جامع باشد و این حمایت در حال گسترش است.

وی در ادامه از اعطای 1930 گواهی پژوهش و نوآوری به نخبگان، اعطای اعتبار پژوهشی به نام مرحوم کاظمی آشتیانی، به استاد یاران جوان، اعطای اعتبار علامه طباطبائی به اساتید برجسته و معرفی نخبگان نیروی مسلح یاد کردند.از دیگر تلاش های بنیاد می توان به کوشش در جهت همکاری دیگر دستگاه ها، جذب و نگهداری نخبگان جذب سریع نخبگان در مراکز دولتی اشاره کرد.

دکتر سلطانخواه گفت: هم اکنون 405 نامه جذب نخبگان در  دستگاه های دولتی در حال بررسی است. که 134 نفر جذب وزارت علوم و بهداشت شده اند و 64 پرونده دیگر نیز در جریان است.

وی افزود: هم اکنون 30 دفتر استانی در طی 3 سال گذشته افتتاح گردیده است که از تمرکز نخبگان در یک مکان جلوگیری می کند.همچنين طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برقی در 6 استان وارد مرحله اجرایی در مناطق محروم در حال انجام است.

در ادامه آقای احمد نژاد از برگزیدگان علمی تقدیر و به ایران سخنرانی پرداختند.

رئیس جمهور خواستار استفاده از  نخبگان در کارهای مدیریتی شدند و نیز از نخبگان خواستند تا خودشان را در سطح مدیریت کشوری ببینند. ایشان افزودند ،نخبه کسی است که سطح بالاتری را از جامعه می بیند و نخبگی نباید محصور در یک رشته شود.

در پایان آقای دکتر مخبر دزفولی از مراحل تصویب سند راهبردی گزارشی جامع ارائه داد.

شایان ذکر است در ادامه همایش در بعد از ظهر در 5 سالن مقالات تخصصی ارائه می شود./ع2
برچسب ها: نخبگان ، گنجینه ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار