دبير کنگره شهداي جهاد علمي در نشست خبري اين کنگره در دانشگاه تهران جزييات برگزاري کنگره شهداي جهاد علمي و 4 جشنواره پيش از آن را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين عباس نصيري‌فرد دبير کنگره شهداي جهاد علمي با اشاره به اينکه خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان همکاران کنگره شهداي جهاد علمي محسوب مي‌شوند درباره بخش‌ها و برنامه‌هاي مختلف کنگره شهداي جهاد علمي اظهارداشت: هدف ما به صورت مشخص گسترش فرهنگ جهاد علمي در دانشگاهها است و مخاطبين ويژه آن دانشجويان و اساتيد دانشگاه‌ها هستند که به جهت ترويج و پاسداشت علم جهادي با استعمار علمي بيگانگان مبارزه مي‌کنند که سمبل آن پنج شهيد بزرگوار احمدي روشن، رضايي نژاد، تهراني مقدم، شهرياري، علي محمدي، هستند که در پيشرفت و توسعه کشور نقش اساسي داشته‌اند.

وي با بيان اينکه موضوع مهم اين است که اين شهدا هيچ کدام در خارج از کشور درس نخوانده‌اند، اظهارداشت: استاد علي محمدي استاد تمام فيزيک دانشگاه تهران بود و انجمن‌هاي فيزيک دنيا براي شهادت ايشان پيام دادند در حالي که او يک روز هم در دانشگاه‌هاي غربي درس نخوانده و به عنوان فردي که نقش زيادي در پيشرفت هسته‌اي ايران داشته محسوب مي‌شود.

حجت‌الاسلام نصيري‌فرد تصريح کرد: براي اين 5 شهيد 5 کتاب نوشته شده و نکاتي که بسياري از آن کمتر اطلاع دارند در آن آماده است و يا کساني که به عنوان دوستان آنها محسوب مي‌شود مي‌گفتند که ما نمي‌دانستيم اين شهدا در اين ابعاد فعاليت مي‌کردند.

دبير کنگره شهداي جهاد علمي با اشاره به نقش اين 5 شهيد در توسعه و پيشرفت علمي ، هسته اي و صنعت دفاعي کشور گفت: پيوست فرهنگي در علم اين دانشمندان شهيد آن ها را شاخص مي کرد و از اين دانشمندان کم نداريم و به فرموده مقام معظم رهبري فردي مانند شهيد تهراني مقدم حقيقتا دانشمند بود .

وي افزود: در اين پيوست فرهنگي دو مطلب روشن مي‌شود يکي "ما مي‌توانيم" و دوم "مباني اعتقادي" دانشمند شهيدي مانند رضايي‌نژاد که حتي فوق‌ليسانس خود را دفاع نکرد و دکترا نگرفت و يک ليسانسه بود، اما نقش مهمي در پيشرفت هسته‌اي کشور داشت و براي اجراي پروژه‌اي زحمت مي‌کشيد، لذا حمايت از اين فرهنگ و ترويج اين تفکر و انديشه در کشور از مهمترين اهداف کنگره شهداي جهاد علمي است.

حجت الاسلام نصيري‌فرد اظهار داشت: تقدير و تشکر از زحمات شهيدان جهاد علمي و خانواده‌هاي آن‌ها يکي ديگر از برنامه‌هاي اين کنگره است که به مدت يک روز در بهمن ماه انجام مي‌شود.

دبير کنگره شهداي جهاد علمي تصريح کرد: اين کنگره پيش برنامه‌هايي دارد که دو تاي آنها جشنواره بين‌المللي شعر و جشنواره بين‌المللي فيلم و عکس و فيلم نامه است و دو جشنواره داخلي که جشنواره آثار خبرنگاران و همايش علمي فراخوان مقاله در محورهاي مختلف در حوزه اساتيد و دانشجويان برگزار مي‌شود.

وي گفت: در حوزه شعر، شعراي بسياري از کشورهاي اسلامي و حتي غير اسلامي اعلام آمادگي کرده و آثار خود را ارسال کرده‌اند و در جشنواره بين المللي فيلم و عکس نيز موضوعات گسترده‌تري مانند ايثار ، مقاومت مبارزه با استعمار علمي بيگانگان و جهاد علمي وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام نصيري فرد با بيان اينکه اين جشنواره‌ها در روزهاي 14 و 15 آذر در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهدشد، افزود: کشورهايي مانند سودان، سوريه و عراق براي حضور در اين جشنواره‌ها اعلام آمادگي کرده‌اند زيرا مثلا مرکز هسته‌اي سودان در آمريکا بمباران شد اما آن‌ها تريبون نداشتند که در اين باره حرف بزنند لذا در اين جشنواره‌ها بسياري از هنرمندان اعلام آمادگي کرده‌اند که کارهاي زيادي در حوزه‌هاي فيلم، عکس و شعر انجام بدهند.

دبير کنگره شهداي جهاد علمي تصريح کرد: درباره فيلم نامه‌ها اگر هيئت داوران آن‌ها را تاييد کنند از توليد آن‌ها حمايت مي‌کنيم که تبديل به فيلم و سريال شوند که جزييات آن در کنفرانس خبري چند روز آينده دبيران جشنواره ها بيان خواهد شد.

وي گفت: در حوزه آثار خبرنگاران هر خبرنگاري که از رسانه هاي شنيداري، ديداري و مکتوب و سايت‌ها از 1 خرداد 91 تا 10 آذر 91 مطلبي را با عنوان سرمقاله، مقاله، دل نوشته، خبر و گزارش خبري تصويري از تلويزيون توليد کرده مي تواند با ارسال آن اثر به دبيرخانه جشنواره در حوزه آثار خبرنگاران شرکت کند  که آدرس اينترنتي آن www.shje.ir مي باشد که به صورت ارسال پستي نيز ويا از طريق سايت نيز مي‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وي اظهار داشت: نهايتا در اين 4 جشنواره 10 نفر از منتخبين جوايز ويژه مي‌گيرند و 10 نفر ديگر نيز جوايز معنوي مانند سفر عمره به همراه همسر خود  خواهند داشت و به همراه تنديس و تقدير کنگره و در حضور مقامات عالي رتبه کشوري و لشگري از اين عزيزان تجليل خواهد شد .

حجت الاسلام نصيري فرد گفت: در روز اين کنگره همچنين از سمفوني ملي شهداي جهاد علمي پرده برداري خواهد شد که يقيننا ماندگار است و در حال رايزني هستيم که به بهترين وجه انجام شود.

دبير کنگره شهداي جهاد علمي افزود: به غير از اين برنامه ها از رسانه هايي که بيشترين موضوعات آن ها تا پايان بهمن ماه مطالب درباره جهاد علمي و شهداي آن باشد تجليل مي کنيم که به صورت تقدير از مدير مسئول سردبير و مديران رسانه هاي منتخب است .

وي با معرفي دبيران جشنواره ها تصريح کرد: در حوزه فيلم، عکس و فيلم نامه استاد يزدان عشيري در حوزه شعراستاد  ناصر حامدي در حوزه علمي در قسمت شعر شاعر بزرگوار استاد اسماعيلي درحوزه علمي استاد شعباني و در حوزه آثار خبرنگاران يک خبرنگار پرسابقه در رسانه هاي مختلف به نام محبوبه ناطق، به عنوان دبيران جشنواره هاي کنگره خواهند بود که کنفرانس خبري ويژه اي را نيز از سوي اين دبيران خواهيم داشت.

حجت الاسلام نصيري فرد در پايان با اشاره به خواست خانواده شهداي عزيز جهاد علمي از خبرنگاران گفت: اين عزيزان از خبرنگاران درخواست داشته اند که درباره محافظت ويژه از دانشمندان هسته اي و رشته هاي ديگري که در عرصه جهاد علمي تلاش مي کنند بيشتر کار کنند و ان شالله مسئولين اين نکته را به صورت مضاعف توجه داشته باشند زيرا دانشگاههاي ما خيلي بايد زحمت بکشند که مانند اين شهدا را تربيت کنند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار