نخست وزير سوريه تاکيد کرد کشورش با جنگي جهاني و همه جانبه روبروست که همه ابزارها براي اين جنگ به خدمت گرفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سوريه ؛‌ وائل الحلقي نخست وزير سوريه در سخناني در پارلمان اين کشور با اشاره به اين که براي اولين بار است به عنوان نخست وزير در پارلمان حضور پيدا مي کند ابراز اميدواري کرد اعتماد پارلمان و مردم سوريه را به دست آورد.

وي در ادامه به بحران سوريه اشاره کرد و افزود: سوريه امروز با جنگي جهاني و همه جانبه روبروست. اين جنگ جنگي سياسي، تبليغاتي، رسانه اي و اقتصادي است که غرب همه ابزارها از جمله پول و سلاح را براي اين جنگ به خدمت گرفته است و کشورهاي منطقه و متاسفانه کشورهاي عربي نيز در اين جنگ مشارکت دارند.

وي هدف از اين جنگ را از بين بردن ثبات و مقاومت سوريه دانست و با اشاره به اين که به سبب جنايات گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه با مشکلات زيادي روبرو هستيم ادامه داد: سوريه مقاومت در برابر طرح آمريکايي صهيونيستي را بر عهده گرفته است و امروز بهاي اين موضعگيري هاي خود را مي پردازد.  نمي خواهند سوريه در مسيري که مردم آن مي خواهند ؛گام بردارد.

وي در ادامه به  ايجاد اصلاحات در سوريه که پارلمان يکي از نتايج آن است  و همچنين  به ديدارهاي اخير وليد المعلم وزير خارجه سوريه با مقامات کشورهاي مختلف در حاشيه نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک اشاره کرد و  افزود ديپلماسي سوريه موفقيت بزرگي در مجمع عمومي سازمان ملل به دست آورد و حجم توطئه اي را که سوريه با آن روبروست نشان داد.

الحلقي مقابله با تروريسم با بزرگترين چالش پيش روي سوريه در داخل و خارج دانست و افزود: اين کار به تغيير اولويت ها نياز دارد زيرا اين مسئله همه بخش هاي زندگي ما را تحت الشعاع قرار مي دهد و آينده و سرنوشت کشور نيز به ريشه کن کردن آن بستگي دارد.

نخست وزير سوريه تامين امنيت مردم و کشور را وظيفه اي مقدس دانست و افزود اين مسئله در راس اولويت هاي دولت قرار دارد در نتيجه برقراري امنيت در وجب به وجب خاک سوريه در راس اولويت هاي دولت است.

وي در ادامه از نيروهاي مسلح و تلاش هاي آنها براي مقابله با تروريسم قدرداني کرد و ارتش را تنها ضامن امنيت و وحدت کشور دانست و افزود بر همين اساس خود را ملزم مي دانيم همه نيازهاي ارتش را براي مقابله با تروريست ها تامين کنيم.

نخست وزير سوريه گفت: دولت با جديت مي کوشد نيازهاي نيروهاي امنيتي و پليس را براي مقابله با چالش هايي که کشور با آنها روبرو مي شود بخصوص کاهش جرم و جنايت تامين کند.

وي در ادامه آشتي ملي را يکي ديگر از اولويت هاي دولت سوريه دانست و با اشاره به تلاش هاي وزير آشتي ملي سوريه در اين زمينه، به برگزاري کنفرانس هاي مخالفان سوري در داخل کشور اشاره کرد و آن را موفقيتي براي همه سوري ها  و نشان از صداقت دولت دانست .

برچسب ها: سوریه ، جنگ ، جهانی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار