خبرنگار شبکه تلويزيوني راشاتودي گفت، بسياري از کشورهاي جهان ، از جمله روسيه، چين و برزيل، با دخالت کشورهاي خارجي در امور داخلي سوريه مخالف‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مارينا پورتنايا، خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از نيويورک درباره سخنراني وليد المعلم در آخرين روز اجلاس امسالِ مجمع عمومي سازمان ملل گفت: وزير امور خارجه سوريه، آمريکا، فرانسه، ترکيه، عربستان سعودي و قطر را به حمايت از تروريسم در داخل سوريه متهم کرد.

وي افزود، کشورهاي خارجي حق ندارند به رئيس جمهور سوريه بگويند از مقام خود کناره گيري کند، زيرا اين مسئله اي داخلي بوده و تصميم گيري درباره آن به مردم سوريه مربوط مي شود. تنها راه موفقيت براي دستيابي به صلح در سوريه اين است که کشورهاي خارجي از حمايت مالي، آموزش و تجهيز گروه هاي تروريستي در درون سوريه براي رسيدن به اهداف خود دست بردارند و طرف هاي مختلف را به گفتگو تشويق کنند تا راه حل سياسي براي اين مسئله پيدا شود. 

گزارشگر اين شبکه افزود، ابتدا باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا خواهان کناره گيري بشار اسد، رئيس جمهور سوريه شد و پس از آن انگليس و فرانسه نيز همين درخواست را تکرار کردند.

از سوي ديگر کشورهاي بسيار ديگري مانند، روسيه، چين، برزيل و امثال آن وجود دارند که مي گويند نبايد هيچ دخالت خارجي در تحولات داخلي سوريه انجام شود، زيرا طرف هاي درگير در درون سوريه بايد اين مشکلات را ميان خود حل و فصل کنند. 
برچسب ها: سوریه ، دخالت ، نظامی ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار