با توجه به نيازهاي اساسي تجار و بازرگانان و صنعتگران به منابع ارزي براي تامين مواد اوليه دولت گام مهمي را با راه اندازي مرکز مبادلات ارزي براي تامين نيازهاي ارزي برداشته است.

سيدرضا فاطمي امين معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: نبايد انتظار داشته باشيم که عملکرد 10 روزه مرکز مبادلات ارزي به اين زودي باعث شکسته شدن قيمت ارز در بازار آزاد شود.

وي تصريح کرد: راه اندازي اين مرکز راهکاري مناسب براي تامين نيازهاي ارزي فعالان اقتصادي است که اميدواريم با تداوم فعاليت اين مرکز مبادلاتي و حمايت همه دستگاه هاي ذيربط از اين مرکز تازه تاسيس شاهد افزايش حجم عرضه ارز از طريق اين مرکز به متقاضيان بخش هاي صنعتي، تجاري و بازرگاني کشور براساس اولويت هاي تعيين شده باشيم.

فاطمي امين تصريح کرد: تداوم افزايش فعاليت اين مرکز به طور حتم در آينده باعث ايجاد تعادل در بازار آزاد ارز مي شود به شرط آنکه باور داشته باشيم اين مرکز ابزاري مناسب براي تامين نيازهاي ارزي فعالان اقتصادي است.

وي ادامه داد: بحث ارز نياز به همراهي و همکاري همگان دارد زيرا اجراي درست سياست هاي ارزي در کشور نيازمند تهيه مقررات مربوط و اجراي کامل آن و در نهايت صبر و بردباري دارد تا نتايج آن در آينده اي نزديک باعث ايجاد تعادل در بازار آزاد ارز شود.

وي در پايان گفت: تعادل در بازار ارز آزاد نيازمند اجراي به موقع سياست ها و در نهايت حذف دست واسطه ها از بازار ارز را مي طلبد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار