معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : از اردیبهشت ماه سال جاری صدور پروانه های بهره برداری به صورت الكترونیكی انجام می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت، ' سیدرضا فاطمی امین' با بیان اینكه هم اكنون مرحله صدور جواز تاسیس به صورت الكترونیكی صورت می گیرد،افزود : تخصیص زمین و استعلامات هنوز به صورت دستی انجام می شود، اما امیدواریم با این اقدام فرآیند سرمایه گذاری از مرحله درخواست جواز تا صدور پروانه بهره برداری كاملا به صورت الكترونیكی انجام پذیرد.

وی اضافه كرد : دستورالعمل سرمایه گذاری درحال تدوین است و پس از ارسال پیش نویس به استان ها با تشكیل كارگروهی نهایی می شود.

فاطمی امین تصریح كرد : طرح های نیمه تمام در معرفی به صندوق توسعه ملی جهت اخذ تسهیلات از اولویت برخوردارند و پیش شرط آن هم ورود اطلاعات در طرح به روزرسانی طرح های نیمه تمام است.

وی اضافه كرد : برای شفاف سازی و قابل پیگیری شدن معرفی به بانك این كار تنها از طریق سایت بهین یاب انجام می گیرد .

فاطمی امین همچنین از درج خودكار شناسه تولید برای تمام جوازهایی كه تاكنون صادر شده است ،خبر داد و گفت : از این پس جوازهای تاسیس بدون شناسه تولید معتبر نیستند و با مكاتبات انجام شده با بانك ها طی هفته های آینده بانك ها نیز شناسه تولید را دراستعلام هایشان معتبر می دانند.

وی تصریح كرد: از این به بعد هم مبنای كار ما شناسه تولید خواهد بود و تمام خدمات وزارتخانه را منوط به این خواهیم كرد و صنایعی هم كه ارائه آمار تولید آنها اجباری است اگر ثبت اطلاعات نداشته باشند فعال شناخته نمی شوند و هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه نمی شود.

به گفته وی طی توافق با معاونت معدنی به زودی فرآیندهای معدنی مانند صدور گواهی كشف و مجوزهای معدنی نیز به صورت الكترونیكی انجام می شود .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت حوزه فناوری در معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهارداشت: طی تعاملاتی كه با دستگاه های دیگر مانند وزارت بهداشت و دفاع داریم در حال حركت به سمتی هستیم كه پتانسیل ها و نیازهای موجود كشور را به هم متصل و نقش خود را به عنوان محور فناوری به خوبی ایفا كنیم.

این مقام مسئول همچنین با اعلام عضویت وزارت صنعت در شورای عطف،بیان داشت: معاون برنامه ریزی اخیرا به عنوان رییس كمیسیون صنایع و معادن و ارتباطات این شورا منسوب شده است و این اقدام دربسیج كردن امكانات به نفع تولید و فناوری موثر است.

وی افزود : شورای عطف سه هزار میلیارد تومان منابع برای فعالیت های مربوط به فناوری در اختیاردارد و اخیرا نیزبرای انجام برخی پروژه های فناوری فعال شده است.

فاطمی امین در ادامه با بیان اینكه كارتدوین برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت از حدود پنج ماه پیش با كمك صاحب نظران آغاز شده است ،افزود : تدوین این برنامه در مرحله تدوین اهداف كلان است و بعد وارد بحث زنجیره های تامین و برنامه های استانی می شود. /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار