در هفته گذشته بازار مذاکرات با رقم 20 ميليارد تومان راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هاموني مديرعامل فرابورس در نشستي که امروز برگزار شد گفت: معاملات فرابورس از ابتداي تاسيس در همه بازارها و نمادهاي مختلف بالغ بر 50 ميليارد اوراق بهادار به ارزش 20 هزار ميليارد تومان که در بازار اول به ارزش 5 هزار ميليارد تومان، بازار دوم 2 هزار ميليارد تومان، بازار سوم 7 هزار ميليارد تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنين ارزش معاملاتي ابزارهاي نوين مالي 3 هزار ميليارد تومان، حق تقدم استفاده از مسکن 500 ميليارد تومان، بازار سوم نيز 700 ميليارد تومان بود.

وي افزود: از 6 ماهه سالجاري تاکنون ارزش معاملاتي از نظر حجم 13 ميليارد تومان و اوراق بهادار به ارزش 4 ميليارد و 200 تومان است که حجم آن نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 50 درصد افزايش و ارزش معاملات 7 درصد افزايش داشته است.

هاموني در خصوص جمع خريداران و فروشندگان در بازار فرابورس افزود: 320 هزار نفر خريدار در قبال 204 هزار نفر فروشنده نشان دهنده ورود افراد جديد حقيقي و حقوقي به بازار فرابورس است.

وي تاکيد کرد: ارزش بازار از ابتداي امسال 8 درصد رشد داشته است که از 33 هزار و 700 ميليارد به رقم 36 هزار و 400 ميليارد تومان رسيد.

وي ادامه داد: از ابتداي تاسيس فرابورس 150 هزار نفر از وام تسهيلات مسکن بانک مسکن استفاده کرده اند.

وي اضافه کرد: 56 نماد معاملاتي در بازار اول و دوم پذيرش شده است که در بازار پايه 85 شرکت نمادهايشان درج و سهامشان مورد معامله قرار گرفته است و همچنين 55 شرکت سهامشان به صورت توافقي و تعادلي معامله مي شود.

هاموني افزود:‌ پالايش نفت تهران، صنعت روي زنجان و زرين معدن آسيا، قند چهارمحال شرکت هايي هستند که نمادشان پذيرش ولي عرضه اوليه صورت نگرفته است.

مديرعامل فرابورس تصريح کرد: در هفته گذشته بازار مذاکرات با رقم 20 ميليارد تومان راه اندازي شد و کساني که دارنده اوراق با درآمد ثابت هستند مي توانند با بازارگردان وارد مذاکره و در نرخ هاي تعادلي رقم هاي بالاي اوراق مشارکت يا صکوک را انجام دهند./عب

برچسب ها: بازار ، مذاکره ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار