به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلالزاده در جلسه روند اجرایی پروژه راهآهن میاندوآب ارومیه که در محل حوزه استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: در راستای سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه راهآهن میاندوآب -ارومیه، اجرای ساختمان ایستگاههای ارومیه و نقده باید با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان اینکه پروژه راه آهن یکی از پروژه های مهم و تأثیرگذار در منطقه است، افزود: شرایط حاضر زمان فصلکاری است از این رو دوشیفته و سهشیفته کردن فعالیتها، سرعت عمل و استفاده بهینه از زمان باید در دستور کار پیمانکاران قرار گیرد.
به گفته جلالزاده، راهآهن ارومیه میاندوآب با پیشرفت خوبی در حال احداث است که نقش قابل توجهی در توسعه مرکز استان آذربایجانغربی دارد.
وی با تاکید بر حضور این طرح در بین طرحهای مهر ماندگار دولت دهم اظهار کرد: راهآهن میاندوآب -ارومیه به عنوان یکی از طرحهای مهر ماندگار استان از مطالبات به حق مردم استان به شمار میآید از این رو سرعتبخشی در اجرای آن باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار آذربایجانغربی اضافه کرد: این پروژه با توجه به اهمیت آن برای مردم استان و با در نظر گرفتن بخشهای مختلف ریالی و مطالبات مردمی جزو اولینهاست.
وی با اظهار رضایت از عملیات اجرایی بخشهای مختلف این پروژه افزود: عملیات اجرایی این پروژه روند خوبی دارد که امیدواریم با ادامه این روند این پروژه بزرگ حمل و نقل استان تا پایان دولت دهم مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
علی فوقی مشاور استاندار در پروژههای مهر ماندگار استان نیز در این نشست گفت: پروژه راهآهن میاندوآب ارومیه با طول 184 کیلومتر از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تاکنون 1450 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.
عملیات عمرانی احداث طرح ملی احداث راهآهن ارومیه -مراغه به طول 184 کیلومتر از سال 80 آغاز شده، این طرح باید در سال 88 آماده بهرهبرداری میشد.
طرح راهآهن ارومیه مراغه به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه در دست اجراست./س