استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 25 میلیارد ریال برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس یاسوج مورد نیاز است كه از این میزان 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید 'حسین صابری' در نشست هماهنگی ساخت باغ موزه دفاع مقدس یاسوج افزود: این باغ موزه پس از افتتاح به یك مكان ماندگار مذهبی و فرهنگی در كهگیلویه و بویراحمد تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس یكی از راهكارهای مهم و اساسی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.
صابری بیان كرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس در یاسوج فرصت ارزشمندی برای انتقال مفاهیم ناب دفاع مقدس به آحاد مختلف مردم بویژه نسل جوان است كه می بایست نهایت استفاده را از آن كرد.
وی خواستار در نظر گرفتن تمام جوانب در زمینه طراحی و ساخت باغ موزه دفاع مقدس یاسوج شد و اظهار داشت: تهیه مكان مناسب و تسریع در روند ساخت آن امری ضروری است.
صابری عنوان كرد: به دلیل اهمیت چشمگیر باغ موزه دفاع مقدس یاسوج نباید تا یك كیلومتر از چهار طرف آن هیچگونه ساخت و ساز و یا واگذاری اراضی انجام شود.
وی بر لزوم همكاری همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه و بویراحمد بویژه نهادهای فرهنگی این استان برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس یاسوج تاكید كرد.
صابری با اشاره به اینكه دفاع مقدس برجسته ترین قطعه تاریخ ایران و برگ زرین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: چنانچه ارزش های ناب دفاع مقدس به نسل های بعدی منتقل نشود تمام متولیان امر مدیون هستند.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: استفاده از تجارب ارزشمند دفاع مقدس از اقدامات راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و بیمه كردن نظام و انقلاب است.
سرهنگ 'حسن بدخشان نژاد' افزود: به منظور تحقق این امر مهم طراحی و ساخت 30 باغ موزه دفاع مقدس در سراسر كشور به تصویب رسید.
وی بیان كرد: برنامه ریزی ها، هماهنگی ها و اقدامات مورد نیاز برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در یاسوج انجام شده و مجوزهای لازم نیز از نهادهای دولتی مرتبط دریافت شده است.
بدخشان نژاد اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس یاسوج در تپه نورالشهدای این شهر و در زمینی به مساحت 40 هكتار با زیربنای پنج هزار مترمربع احداث می شود و نقشه آن نیز تا حدود دو ماه آینده تهیه خواهد شد.
وی عنوان كرد: این باغ موزه دارای بخش های مختلفی از قبیل سینمای سه بعدی برای نمایش فیلم های دوران دفاع مقدس، گالری عكس و مكان هایی برای برپایی نمایشگاه و ارائه نمادها، سنگرها و ادوات نظامی است./س
برچسب ها: باغ ، موزه ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.