آمريکا تلاش مي‌کند کمک 450 ميليون دلاري به قاهره در کنگره تصويب شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در کنگره برای آزاد کردن 450 میلیون دلار کمک اقتصادی به مصر که یک نماینده جمهوری خواه روز جمعه از تصویب آن مانع شد، تلاش می کند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما قرار است در روزها و هفته های آینده با کنگره برای توضیح درباره ضرورت اختصاص این مبلغ به مصر در زمانی که این کشور با کسری بودجه حدود دوازده میلیارد دلاری روبرو است، همکاری کنیم.

"کی گرانگر"، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا روز جمعه طرح کمک چهارصد و پنجاه میلیون دلاری به مصر را بر اساس مفاد قانون اساسی و اشاره به اینکه این کمک در لحظه ای صورت می گیرد که روابط آمریکا - مصر هرگز از نزدیک و به صورت توجیه پذیر بررسی نشده است، مسدود کرد.

ویکتوریا نولاند خاطر نشان کرد این چهارصد و پنجاه میلیون دلار بخشی از بخشش یک میلیارد دلاری بدهی مصر به آمریکا است و واشنگتن و قاهره از ماهها قبل درباره آن مذاکره می کنند.

دولت های مصر و آمریکا ده روز قبل خبر واشنگتن پست را مبنی بر اینکه مذاکرات به علت خشونت های ضد آمریکایی در قاهره در ماه سپتامبر متوقف شده است، رد کردند.

مصر که با بحران اقتصادی روبرو است، آخر اوت وام چهار میلیارد و 800 میلیون دلاری از صندوق بین المللی پول درخواست کرد و با واشنگتن درباره بخشش بدهی خود، وعده ای که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه مه دو هزار و یازده وعده داده است، وارد مذاکره شد.

مصر 18 ماه بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور سابق که تحت حمایت غرب بود، دومین دریافت کننده کمک خارجی آمریکا بعد از اسرائیل است.

مصر سالانه 1.5 میلیارد دلار به ویژه برای ارتش از آمریکا کمک دریافت می کند.

به عقیده کارشناسان تظاهرات ضد آمریکایی اخیر روابط بین واشنتگن و مصر تحت ریاست محمد مرسی را پیچیده کرده است.
برچسب ها: مصر ، کنگره ، تصویب ، کمک ، میلیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار