از آنجا که جبهه غربي ، صهيونيستي قادر به حمله نظامي به سوريه و براندازي نظام آن نيست،تلاش مي کند جنگ گسترده رسانه اي عليه نظام سوريه را به پيش ببرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رسانه هاي غربي و صهيونيستي و برخي از رسانه هاي عربي همزمان با قطع پخش برخي از شبکه هاي خبري سوريه از ماهواره هاي مختلف،بي وقفه در حال جريان سازي براي بحران سوريه و القاي خواسته هاي خود به عنوان واقعيت هاي ميداني در اين کشور هستند.آنچه مي توان گفت اين است که اکنون سوريه در معرض جنگ تمام عيار رسانه اي و حتي شديدترين جنگ رسانه اي تاريخ بشريت است و در اين راه ده ها رسانه غربي  اين کشور را آماج حملات خود قرار داده اند.

 از آغاز بحران سوريه،رسانه هاي ضد مقاومت تلاش مي کنند با جعل تصاوير مختلف چهره اي ضد انساني از نظام دمشق ارائه دهند تا شايد حاميان بشار اسد تحت فشارهاي ناشي از اين تصاوير و افکار عمومي رفته رفته از وي جدا شوند. در واقع رسانه هاي ضد سوري همزمان با انتشار تصاوير ويدئويي ساختگي تلاش مي کنند با به کار گيري فنون مختلف بويژه فتوشاپ تصاويري جعلي از سوريه منتشر کنند.

 در يکي از اين تصاوير جعلي رزمايش نظامي و پرتاب موشک در کره شمالي در سال دو هزار و نه در يکي از سايتها به پرتاب موشکهاي حزب الله از شمال لبنان به سوي شهرهاي سوريه نشان داده شده است. در يکي ديگر از تصاوير تصوير بالگردي سقوط کرده نشان داده شده است. با اينکه در اين سايت اين بالگرد متعلق به نظام سوريه و سقوط آن به مخالفان مسلح سوريه نسبت داده شده است اما واقعيت اين است که اين بالگرد متعلق به ناتو است که در افغانستان سقوط کرده و تصاوير آن نيز در رسانه هاي ترکيه و بخش تصاوير گوگل به نمايش در آمده بود.

تصوير جعلي ديگر، تصويري است که در سايت شبکه العربيه و به عنوان تظاهرات مردم سوريه بر ضد بشار اسد به نمايش در آمده است. اما واقعيت آنست که اين تصوير، تصوير حاميان بشار اسد و مربوط به پنجم مارس دو هزار و پنج است. در تصوير جعلي شعارهاي نوشته شده در پلاکاردها تغيير داده شده و بر روي تصوير بشار اسد که در دست تظاهر کنندگان است ضربدر کشيده شده است.

تصوير ديگر جعلي، تصوير زوجي احتمالا سوري است که با کودکي در بغل در حال عبور از محلي هستند اما در يکي از روزنامه هاي اتريشي پس زمينه تصوير اين زوج تغيير داده شده و به جاي پس زمينه اصلي، تصاوير ويراني هاي ناشي از ناآرامي هاي سوريه قرار داده شده است. به اين ترتيب تلاش شده است که اين زوج در حال فرار از جنگ سوريه نشان داده شود.

تصوير جعلي ديگر مربوط به کودکاني هستند که گفته مي شود بر اثر بمبارانهاي ارتش سوريه کشته شده اند. اما اين تصوير، تصوير سه کودک مصري است که به دست پدرشان به قتل رسيده اند. تصوير جعلي ديگر که در سايت ضد سوري الشام منتشر شده است، مخالفان مسلح سوري را در حال رژه نشان مي دهد اما تصوير واقعي مربوط به رژه نيروهاي مسلح ايران است. تصوير ديگر، تصوير بالگرد سقوط کرده ارتش عراق در سال دو هزار و سه است اما اين تصوير نيز به نام سقوط بالگرد ارتش سوريه در ادلب منتشر شده است.

تصوير ديگر، تصوير جعلي ساختمان هايي است که بر اثر حملات نظامي به شدت آسيب ديده اند. با اينکه اين تصوير به نام سوريه منتشر شده است اما تصوير واقعي مربوط به حمله نظامي رژيم صهيونيستي به غزه و ويراني هاي ناشي از آن است. اين تصوير در دوم ژوئيه سال دو هزار و نه گرفته شده است. تصوير جعلي ديگر مربوط به فردي است که با پرچم مخالفان سوري به بالاي يک تير چراغ برق صعود کرده است. اما تصوير واقعي مربوط به يکي از انقلابيون مصري است که در زمان حمله به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره با پرچم کشورش به بالاي تير چراغ برق رفته است.

 تصوير ديگر باز هم مربوط به بالگردي سقوط کرده است. با اينکه اين بالگرد به ارتش سوريه نسبت داده شده است اما تصوير واقعي مربوط به بالگردي آمريکايي است که در هلمند افغانستان سقوط کرده بود. مخالفان سوري مدعي شده اند که اين بالگرد در محله باباعمرو سقوط کرده است.  تصوير جعلي ديگر به نام حرکت تانک هاي لبناني به سمت سوريه براي سرکوب مخالفان سوري به نماش در آمده است اما تصوير واقعي مربوط به لشکر کشي روسيه به اوستياي جنوبي در سال دو هزار و هشت است.
برچسب ها: جعل ، فتوشاپ ، رسانه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار