وزير خارجه سوريه در ديدار با وزراي خارجه کشورهاي مختلف در نيويورک بحران سوريه و راه هاي تقويت روابط کشورش را با اين کشورها بررسي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، وليد المعلم در چارچوب ديدارهاي خود با مقامات ديگر کشورها در نيويورک با "ولاديمير ماکي" وزير خارجه بلاروس ديدار کرد. طرفين در اين ديدار روابط دو کشور و راه هاي توسعه همه جانبه آن را بررسي کردند. 

وزير خارجه بلاروس همچنين حمايت کشورش را از ثبات و امنيت سوريه اعلام کرد و بر حمايت از حل بحران اين کشور تاکيد کرد و افزود کشورش قاطعانه با هرگونه دخالت خارجي در امور سوريه مخالف است. 

در همين حال وزير خارجه سوريه از موضع بلاروس در حمايت از سوريه و ثبات اين کشور تشکر کرد.  
المعلم همچنين با "علي کرتي" وزير خارجه سودان ديدار و گفتگو و روابط برادرانه دو طرف و راه هاي توسعه آن را بررسي کرد. دو طرف در اين ديدار ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه بررسي کردند. 

طرفين در اين ديدار بر ادامه همکاري و هماهنگي دو کشور تاکيد کردند. 

وزير خارجه سوريه همچنين در ديدار با "فوک يريمچ" رئيس مجمع عمومي سازمان ملل مقام جديد وي را به او تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد بتواند فعاليت هاي مجمع عمومي را با توجه به تجارب سابق خود متوازن کند. 

المعلم در اين ديدار آخرين تحولات بحران سوريه را به اطلاع وي رساند. 

وزير خارجه سوريه در ديدار با "ادوارد نعلبنديان" وزير خارجه ارمنستان نيز روابط خوب بين دو کشور را ستود و وجود اقليت هاي مشترک در دو کشور را به منزله پل ارتباطي بين دو کشور دانست.  
دو طرف درباره حمايت از ماموريت اخضر ابراهيمي به منظور دستيابي به راه حل بحران سوريه به توافق رسيدند. 

وليد المعلم همچنين در ديدار با "هوشيار زيباري" وزير خارجه عراق روابط دوستانه عراق و سوريه و راه هاي توسعه آن را بررسي کرد. 

دو  طرف در اين ديدار اوضاع کنوني سوريه را بررسي کردند و درباره تعامل مثبت با ماموريت اخضر ابراهيمي به توافق رسيدند و بر ادامه همکاري و هماهنگي بين دو کشور تاکيد کردند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار