معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اشاره به وجود 280 مركز اختلالات يادگيري فعال در كشور گفت : كيفيت بخشي به مراكز استثنايي از برنامه هاي اين سازمان است.

 
به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش عبدالهيان افزود: استاندارد سازي و جذب نيروهاي متخصص وكار آمديكي از اهداف سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشوربراي ايجاد  بينش و تغيير رفتار در دانش آموزان با نياز هاي ويژه است.
وي خاطرنشان كرد: حمايت از دانش آموزان استثنايي نبايد به دوره ابتدايي محدود شود بلكه براي شكوفايي استعدادهاي اين دانش آموزان لازم است آنان تا سنين بزرگسالي نيز از حمايت خانواده بهره مند گردند.
رئيس سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور با تاكيد بر دوره ابتدايي بعنوان مهم ترين دوره تحصيلي افزود: هدف از آموزش در اين دوران تقويت حافظه، پرورش روحيه زيبا يي شناسي و ارتقاي مهارت آموزي در دانش آموزان است كه بر اساس گزارش هاي رسيده از كل كشور فرآيند اينگونه آموزش ها مثبت مي باشد.
عبدالهيان اضافه كرد: بايد در آموزش و پرورش استثنايي استعدادهاي بالقوه دانش آموزان به فعليت رسانده شود و با توجه به خير مضاعف در اين بخش ، انتظار حمايت بيشتر از سوي آموزش و پرورش عادي وجود دارد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از تدوين منشور ارتقاي آموزش در 13 مورد خبر داد وگفت :در اين منشور  نگاه مترقي و كلان به آموزش و پرورش استثنايي شده است.
وي از فعاليت 1750 مدرسه استثنايي در كشور خبر داد وبا توجه به تحصيل دانش آموزان استثنايي بر حسب شرايط آنان در مدارس عادي و استثنايي ياد آور شد: تحصيل برخي از دانش آموزان استثنايي كه از بهره هوشي متوسطي برخوردارند در مدارس عادي بصورت تلفيقي وگروه دوم به دليل شرايط جسمي وذهني در مدارس خاص با محتواي دروس ويژه انجام مي شود.
وي با اشاره به فعاليت يك هزار و 750 مدرسه مستقل وضميمه استثنايي در كشور تصريح كرد :از اين تعداد يك هزار و200 مدرسه مستقل وما بقي ضميمه هستند./ل
برچسب ها: معاون ، وزیر ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار