بعد از سالها استفاده از عینک و یا لنزهای طبی زمان این فرا رسیده است که با انجام عملی که شاید بیش از چند دقیقه طول نمی کشد برای همیشه از شر عینک و لنز هایی که استفاده می کنید خلاص شوید. اما آیا با خود فکر کرده اید که انجام این عمل به طور 100 در صد موفقیت امیز است یا نه؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

احتمال خطر درعمل لیزیک بسیار پایین است، اما باز هم وجود دارد. بنابراین باید افراد سعی کنند تا زمانی که واقعا به انجام عمل لیزیک چشم احتیاج پیدا نکرده اند از انجام آن خودداری کنند و سعی کنند تمامی موارد قبل از عمل را رعایت کنند و برای انجام این عمل به پزشکان حاذق مراجعه کنند.

دکتر فرید دانشگر، گفت:  عمل لیزیک چشم را اصلاح عیوب انکساری چشم از قبیل نزدیک بینی، دوربینی، آستیگمات و ... با استفاده از لیزر عنوان کرد.

این چشم پزشک بهترین سن را برای انجام عمل لیزیک سن 25 تا 30 سالگی دانست و افزود: معمولا عمل لیزیک در محدوده سنی 18 تا 55 سال انجام می شود، اما بهترین رنج سنی برای انجام این عمل سن 25 تا 30 سالگی می باشد.

به گفته دانشگر هرچه سن فرد در زمان انجام عمل لیزیک بالاتر باشد بهتر است، زیرا تغییرات چشم در سنین بالاتر متوفف می شود.

وی افزود: اگر عمل لیزیک در سن 18 سالگی انجام گیرد ممکن است 5 تا 6 سال بعد  چشم شخص دوباره ضعیف گردد و فرد به عینک احتیاج پیدا کند.

این چشم پزشک اثر لیزیک را دائمی دانست و افزود: در فردی که به جز ضعیفی چشم مشکل خاصی به لحاظ قرنیه نداشته باشد اثر عمل لیزیک دائمی خواهد بود.

دانشگر داشتن شرایط عمومی، شرایط چشمی و آزمایشات پاراکیلینیک  را برای انجام عمل لیزیک ضروری دانست و افزود: وضعیت عمومی سلامت بدن باید قبل از انجام عمل لیزیک بررسی شود، زیرا با وجود بعضی از بیماریها همچون روماتیسم نمی توان عمل لیزیک را انجام داد.

وی ادامه داد: شرایط چشمی هم به لحاظ وجود بعضی بیماریهای چشم مانند عفونت های قرنیه، بسته بودن مجاری اشک و تبخالهای چشمی باید قبل از انجام عمل لیزیک بررسی شود.

این چشم پزشک افزود: آزمایشات پاراکیلینیک نیز باید قبل از انجام این عمل صورت گیرد که در این آزمایشات از قرنیه عکسبرداری می شود و شرایط خاص قرنیه برای انجام عمل لیزیک توسط چشم پزشک مورد بررسی قرار می گیرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، چشم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.