مراسم بزرگداشت شهدای نبرد مستقیم دریایی با آمریکا(شهدای خلیج فارس)، با گلباران محل شهادت آنها در اطراف جزیره فارسی، فردا(سه شنبه) آغاز مي‌شود.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت حماسه‌سازان نبرد قهرمانانه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسامی با آمریکا با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

دریادار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در پایان جلسه هماهنگی ستاد برگزاری این مراسم با اعلام این مطلب، به نقش برجسته این شهدا در دفاع از کیان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدای ما به تاسی از سید شهیدان  حضرت امام حسین(ع)، جانانه در برابر نمادهای ظلم و جنایت معاصر خود ایستادند و تسلیم ذلت نشدند و ثابت کردند که مرام یک انسان معتقد، ایستادگی در راه عقیده تا رسیدن به فیض شهادت است.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین مقطع رویارویی ما با آمریکا در جریان وقایع خلیج فارس، نبرد قایق‌های سپاه با ناوگان آمریکا بود.

رزمجو خاطرنشان کرد: با روندی که جریان جنگ تحمیلی پیدا کرد، آمریکا برای تغییر توازن به نفع صدام، سراسیمه خودش مستقیما با حمله به سکوهای نفتی ما و  تهاجم دریایی به حریم ایران،‌ وارد جنگ شد.

وی افزود: در جریان یکی از این رویارویی‌ها در 16 مهرماه 1366، تعدادی از رزمندگان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در برابر شیطان بزرگ مردانه ایستادند و ضمن به وحشت انداختن دشمن و گرفتن تلفات سنگین از آنان، شهد شیرین شهادت نوشیدند.

در پایان جلسه هماهنگی که با حضور خانواده معظم شهدای خلیج فارس و جمعی از مسئولان استان و فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار شد، مقرر شد با توجه به برگزاری این مراسم در چند نقطه مختلف و همچنین واقع شدن روز 16 مهر در روز یکشنبه، برنامه بزرگداشت این شهیدان چند روز زودتر برگزار شود.

بر اساس این جلسه، مراسم بزرگداشت شهدای نبرد مستقیم دریایی با آمریکا(شهدای خلیج فارس)، با  گلباران محل شهادت آنها در اطراف جزیره فارسی، فردا(سه شنبه) 11 مهر ماه آغاز خواهد شد.

مراسم ویژه گرامیداشت این شهدا، در روز چهارشنبه 12 مهر ماه در مرکز استان بوشهر برگزار می‌شود. صبح و بعد از ظهر پنجشنبه 91/7/13 نیز مراسم با شکوهی در محل دفن و زادگاه این شهدا در شهرستان‌های دشتی و خشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار