نتایج آخرین تحقیقات در زمینه دیابت؛

پیوند پانکراس، نیاز بیماران دیابتی به انسولین را کاهش داده است

پیوند پانکراس برای درمان بیماران دیابتی در کشور تاکنون موفقیت آمیز بوده و متخصصان آماده انجام تعداد بیشتری از این پیوند هستند.

دکتر ساسان شرقی، دبیر سمینار دیابت و عوارض آن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پیوند جزایر پانکراس از جمله اقدامات تحقیقاتی جدید به منظور درمان دیابت نوع 1 بوده که تاکنون دو مورد از با موفقیت در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: انسولین تزریقی بیمارانی که تحت عمل قرار گرفته اند 25 درصد کاهش یافته و با راه اندازی آزمایشگاه کامل جداسازی جزایر پانکراس در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران آماده انجام پیوندهای بعدی هستیم.

 فوق تخصص غدد تصریح کرد: ایران همچنین در درمان پای دیابتی و استفاده از پیوند سلولهای بنیادی پیشرفت های خوبی را به دست آورده و جزء پیشگامان دنیا محسوب می شود.

 شرقی افزود: داروهای جدید درمان و کنترل دیابت، دیابت بارداری، درمان های خوراکی رایج در درمان دیابت، دیس لیپیدمی، پای دیابتی، نفروپاتی و بیماری های چشم در دیابت از جمله محورهای موضوعی مورد بحث در سمینار دیابت و عوارض آن هستند.

 مسئول آموزش پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم یادآور شد: شرکت در سمینار دیابت و عوارض آن دارای 5.5 امتیاز بازآموزی برای گروه های پزشکان عمومی، داخلی، فوق تخصص غدد، زنان و زایمان، کارشناسان پرستاری، مامایی و تغذیه است.

 گفتنی است که همایش دیابت و عوارض آن 23 و 24 آبان ماه امسال توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار