مدیر مرکز پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد فشار خون و دیابت را عامل 80 درصد ابتلاء به نارسایی های کلیوی منجر به دیالیز عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمد جعفر مدبر عزیزی با اشاره به اینکه تغییر در سبک زندگی و گسترش شهر نشینی موجب بروز بیماریهای مزمن می شود اظهار داشت : ابتلاء به نارسایی های کلیوی ناشی از بیماری های مزمن در حال گسترش است و هر روز شاهد افزایش لیست انتظار بیماران نیازمند به دریافت کلیه هستیم .
وی با اشاره به اینکه بیماران دچار نارسایی کلیوی در هفته سه الی چهار مرتبه مجبور به انجام دیالیز هستند که این امر موجب اختلال در روند زندگی آنها می شود افزود: با افزایش تحرک ، قطع و یا نکشیدن سیگار و کاهش وزن می توان از بروز بیماریهای زمینه ساز نارسایی های کلیوی پیشگیری کرد .
مدیر مرکز پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام هر نوبت دیالیز هزینه های گزافی را بر دولت تحمیل می کند(50 هزار تومان برای هر نوبت ) خاطر نشان کرد : بیماران کلیوی جز بیماران خاص هستند و تمامی خدمات ارائه شده به این بیماران به طور رایگان صورت می گیرد.
مدبر عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 900 بیمار مبتلا به نارسایی های کلیوی در لیست پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند افزود : با گسترش فرهنگ اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی شده می توان از رنج و سختی های این بیماران کاست و این افراد را بار دیگر به زندگی عادی بازگرداند .
وی هزینه هر پیوند کلیه را 40 میلیون ریال عنوان کرد و گفت : انجام عمل پیوند از افراد مرگ مغزی شده برای بیماران کلیوی به طور رایگان است و با تلاشی که شده است فرانشیز بیمارستان ها نیز از این دسته از بیماران دریافت نمی شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.