استاندار گلستان از تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کانال انتقال آب دریا خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ جواد قناعت گفت: امسال از 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه انتقال آب از دریای خزر به سایت پرورش میگوی گلستان ،15 میلیارد ریال تامین و موافقت نامه موبوطه مبادله شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از تکثیر ماهیان خاویاری کشور در استان انجام می شود , حمایت از این بخش و ابلاغ اعتبارات ملی مراکز تکثیر و پرورش را موجب افزایش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر برشمرد.

قناعت همچنین بر ضرورت پیگیری تامین اعتبار فاز دوم سایت میگوی گمیشان به مساحت یکهزار هکتار , تامین اعتبار طرح تعدیل صیادان تعاونی های پره و خاویاری استان تاکید کرد.

"جواد قناعت" تصریح کرد: توسعه پرورش میگو در استان موجب افزایش اشتغال و نیز افزایش سهم استان در صادرات غیر نفتی می شود.

وی نقش این سایت در ایجاد اشتغال پایدار در استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: موانع توسعه و گسترش این سایت باید به صورت جدی برداشته شود تا شاهد شکوفایی بیشتر صنعت میگو در استان باشیم.

وی افزود: مدیریت استان از طرحهای شیلاتی استان با تمام توان حمایت می کند و تقویت کارگروه شیلات استان نیز در همین جهت انجام می شود.

به گفته وی , استانداری گلستان از سرمایه گذاری در بخش شیلات استان به ویژه سایت پرورش میگو استقبال می کند و حمایت از این بخش را وظیفه خویش می داند./س

برچسب ها: دریا ، گمیشان ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.