كتاب«قيدار» برگزيده كتاب فصل در حوزه داستان به قلم رضا اميرخاني در بيست و سومين نشست باشگاه کتاب تهران سه شنبه 11مهر ساعت 18در فرهنگسراي ارسباران نقد و بررسي می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگ سرای ارسباران، داستان «قيدار» درباره فردي به همين نام است كه گاراژ بزرگي دارد، نام او و کاميون‌هايش در تمام جاده‌هاي ايران و ميان رانندگان شناخته شده است، از سوي ديگر مرام و مسلک رفتاري قيدار نيز در ميان تمام افرادي که با او در ارتباط هستند به نوعي زبانزد است، اما در طول داستان با مجموعه وقايعي که براي وي رخ مي‌دهد، قيدار به سمت نوعي تکامل و بازتعريف از خود دست پيدا مي‌کند.

اميرخاني متولد 1352 و پس از انتشار رمان موفق «من او» طرفداران زيادي جذب كرد، رمان اول او «ارمیا» جایزه 20سال ادبیات داستانی را به‌دست آورد و نام او را در کنار نویسندگان بسیار باسابقه‌تر قرار داد، مجموعه داستان«ناصر ارمنی» دومین اثر امیرخانی است،«از به»، «بیوتن» و «قیدار» کارهای داستانی دیگر امیرخانی هستند.

«قیدار» جایزه بیست و یکمین دوره کتاب فصل در بخش داستان را دريافت و اميرخاني اين جايزه را به مرحوم عبدالله والی و جهادگران گمنام تقدیم کرد.

در این جلسه علاوه بر رضا اميرخاني (نویسنده)، محمدرضا بايرامي و ابراهيم زاهدي مطلق (كارشناسان) و سعيد چنگيزيان (كتابخوان)حضور خواهند داشت.

باشگاه کتاب تهران، عنوان برنامه ای است که از سوی فرهنگ سرای ارسباران، در سه بخش «اتاق شعر»، «بازخوانیرمانهای شاخص ادبیات معاصر ایران» و «جريانهاي ادبي هنري» به بررسی، نقد و کتابخوانی آثار ادبی با حضور دوستداران ادبیات می پردازد.

اعضای باشگاه کتاب تهران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای ارسباران به نشانی، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار