معاون رئيس شوراي جبهه عمل اسلامي اردن از راهپیمایی مردم در جمعه آینده برای درخواست تغییر قانون اساسی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ، "جعفر الحوراني " اظهار داشت: از آغاز تأسیس جبهه عمل اسلامی از 20 سال قبل انتظار داشتيم اصلاحات زيادي انجام شود و عبدالله دوم به سوي مردم بازگردد و مذاكرات سازنده و جدي آغاز شود؛ اما تا كنون به هيچ يك از خواسته هاي خود نرسيده ايم.

وي افزود: خواستار اصلاحات قانون اساسي و قوانين انتخاباتي شديم اما با قانوني به مراتب بدتر از سابق غافلگير شديم  و رژيم تاكنون به درخواستهاي مردم پاسخ نداده و به بن بست رسيده ايم بنابراين احتمال افزايش جنبش مردمي وجود دارد.

الحوراني گفت :76 جنبش مردمي براي تغيير قانون اساسي و قوانين انتخاباتي و ديگر اصلاحات در راه پيمايي روز جمعه آتي شركت خواهند كرد.

وي تاكيد كرد : مردم خواهان مشاركت در قدرت و حكومت و هم چنين برقراري دموكراسي ، آزادي ، مبارزه با فساد به شكل واقعي هستند.

الحورانی خاطرنشان کرد: پادشاه بايد مذاكره با مردم را بپذیرد، زیرا در غير اين صورت به بن بست خواهيم رسيد و نگران وقوع انفجار در جامعه هستيم كه ما نيز تمايلي به این موضوع نداريم.

معاون رئيس شوراي جبهه عمل اسلامي اردن،  راه پيمايي جمعه آتي را اهرم فشاري بر دولت براي انجام مذاكرات واقعي دانست و تاكيد كرد: ما خواهان  مشروطه سلطنتي ، اصلاح قانون اساسي و تشكيل  دولت منتخب پارلماني هستيم، و اينكه شاه دخالتي در انتخاب دولت نداشته باشد.

برچسب ها: بین الملل ، اردن ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار