نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: دو نرخی‌بودن ارز، آسیب جدی به تولیدکننده و بخش تولید وارد می‌کند.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: چند نرخی شدن ارز سبب شده به اقتصاد ایران ضربه‌های بزرگی وارد شود و در این میان عده‌ای از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند.

وی با اشاره به پایین بودن بهای ارز، تصریح کرد: در این صورت تولیدکنندگان جزو اقشاری هستند که زودتر از سایر اقشار آسیب می‌بینند چراکه قدرت رقابت‌پذیری در بین تولیدکنندگان کمتر می‌شود.

حسینی‌صدر با اشاره به سیاست‌های دولت در این زمینه، افزود: دولت با آزاد کردن نرخ ارز در تلاش برای کاهش تورم است ولی آنچه عملاً در ماه‌های اخیر می‌بینیم خلاف این امر است.

وی با بیان اینکه با این اقدام تولیدکنندگان دچار آسیب شدند، خاطرنشان کرد: افرادی که با ارز دولتی /کالا وارد می‌کنند کالای خود را با‌‌ نرخ بازار آزاد به فروش می‌رسانند و این امر سبب بالا رفتن تورم می‌شود.

حسینی‌صدر وجود دو نرخ متفاوت برای ارز را آفتی بزرگ برای اقتصاد ایران اعلام کرد و اظهار داشت: این وضعیت سبب سوءاستفاده‌های مالی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید حمایت از تولید به نحو شایسته‌ای مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از راه‌های حمایت از تولید نیز همین تک نرخی‌کردن قیمت ارز است.

حسینی‌صدر اعلام کرد: چند نرخی‌بودن ارز باعث اخلال در بازار ارز می‌شود و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود./ب


برچسب ها: تولید ، نماینده ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.