شمار زيادي از معترضان خشمگين در كشورهاي اروپايي در اعتراض به تدابير بي سابقه رياضتي در شهرهاي مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه فرانس24 ؛ تظاهرکنندگان فرانسوي مخالفت خود را با پيمان بودجه اروپا اعلام کردند و يادآور شدند تسليم رياضتهاي تحميلي از جانب اتحاديه اروپا نخواهند شد.

علاوه بر فعالان جناح چپ، کارگران نيز به دعوت چندين اتحاديه کارگري در بين ظاهرکنندگان  حضور يافته اند. معترضان با نوشتن پلاکاردهايي عليه سياستهاي فرانسوا اولاند رئيس جمهور سوسياليست اين کشور موضع گرفتند.

بيش از چهل هزار نفر نيز در شهرهاي مختلف آلمان به خيابانها آمدند تا اعتراض خود را به طرح جديد دولت براي وضع مالياتهاي جديد و نيز افزايش نابرابري و بي عدالتي اجتماعي نشان دهند. بيش از سيصد سازمان از جمله اتحاديه هاي کارگري، گروههاي جامعه مدني و احزاب مخالف دولت که در اين تظاهرات شرکت داشتند، مي خواهند تا ثروتمندان جامعه سهم بيشتري در کاستن از بدهيهاي کشور داشته باشند.

حضور دهها هزار تظاهرکننده در خيابانهاي مادريد در اعتراض به سياستهاي رياضتي دولت در حالي بود که نيروهاي امنيتي با آنها درگير شدند. تظاهرکنندگان خواستار استعفاي دولت هستند زيرا بر اين باورند که نظام سياسي حاکم در کشورشان اجازه نمي دهد مردم عادي خواسته هايشان را بيان کنند. سياستهاي اقتصادي دولت باعث شده است تا تقريبا هر روز مردم در خيابانها تظاهرات کنند. تظاهرات سه شنبه گذشته به خشونت کشيده شد که در آن بيش از ده نفر زخمي شدند. ترکيدن حباب مسکن باعث شده است تا بحران اقتصادي اين کشور روز به روز عميقتر شود و ميليونها نفر بيکار شوند. هم اکنون بيکاري در اسپانيا بالاي بيست و پنج درصد است.

ايتاليا نيز همچون روزهاي قبل شاهد اعتراضات مردمي به طرحهاي رياضت اقتصادي بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار