مقامات رسمي عراق اعلام کردند بر اثر وقوع چندين انفجار در مناطق شيعه نشين در سراسر اين کشور دست کم سي و نه نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ اين تازه ترين حملات همزمان ستيزه جويان در چند شهر عراق در يک روز است که ظاهرا هدف از آن به راه انداختن مناقشات فرقه اي گسترده و تضعيف اعتماد عمومي به دولت تحت فشار عراق است. مرگبارترين حمله روز يکشنبه در شهر تاجي در شمال بغداد با انفجار سه خودروي مملو از مواد منفجره در فاصله چند دقيقه رخ داد.

پليس عراق اعلام کرد در اين حمله هشت نفر کشته و بيست و هشت نفر زخمي شدند. در کل دست کم نود و چهار نفر در اين حملات زخمي شده اند. هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است اما بمب گذاري با استفاده از خودروهاي مملو از مواد منفجره از جمله اقدامات القاعده در عراق است. القاعده متعهد شده است مناطقي نظير تاجي را از دولت عراق پس بگيرد.

پليس عراق اعلام کرد کمي بعد از حملات تاجي، عمليات انتحاري با انفجار يک خودروي مملو از مواد منفجره در منطقه شيعه نشين «شولا» رخ داد که در نتيجه آن يک نفر کشته شد و هفت نفر زخمي شدند.

يک خودروي مملو از مواد منفجره نيز نزديک يک گشتي پليس منفجر شد که در نتيجه آن يک افسر پليس و يک غيرنظامي کشته شدند. هشت نفر در اين انفجار زخمي شدند.

مقامات رسمي اعلام کردند به محض جمع شدن مردم در صحنه انفجار، يک خودروي مملو از مواد منفجره ديگر منفجر شد که در نتيجه آن سه غيرنظامي کشته و دوازده تن ديگر زخمي شدند. يک عامل انتحاري سوار بر ميني بوس نيز به ايست بازرسي در کوت حمله کرد که در نتيجه آن سه افسر پليس کشته و پنج تن زخمي شدند. يک افسر پليس عراق نيز در حين تلاش ماموران براي خنثي کردن يک خودروي بمب گذاري شده در يک بزرگراه اصلي در شمال عراق کشته شد. در اين انفجار يک افسر پليس زخمي شد.

در انفجار ديگري نزديک اتوبوس حامل زائران ايراني در شهر مدائن نيز سه عراقي کشته و يازده تن ديگر از جمله هفت ايراني زخمي شدند. بر اثر انفجار يک خودروي بمب گذاري شده در شهر «بلد روز» در شمال شرقي بغداد نيز دو نيروي پليس کشته و هفت تن ديگر زخمي شدند. همچنين بر اثر انفجار يک خودروي بمب گذاري شده ديگر در شهر «خان بني» در شمال شرقي بغداد نيز يک غيرنظامي کشته شد و نه تن ديگر زخمي شدند.

دو سرباز عراقي نيز بر اثر انفجار يک بمب کنار جاده اي در شهر طرميه در شمال بغداد کشته و شش تن ديگر از جمله چهار غيرنظامي زخمي شدند.

برچسب ها: انفجار ، عراق ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار